زمان مطالعه ۸ دقیقه

طراحی سایت فروشگاهی به شیوه مدرن

طراحی سایت فروشگاهی به شیوه مدرن

معیار‌های طراحی هرساله در حال تغییر است وعنصرها، روش‌ها و استایل‌های جدیدی پدیدار شده است که طراحان در طراحی سایت فروشگاهی، به مراتب از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله، به ۶ شیوه طراحی پرداخته‌ایم که می‌توایند در طراحی فروشگاه اینترنتی خود از آن‌ها استفاده کنید.

هر ساله شاهد ظهور عناصر و سبک های جدیدی در طراحی سایت فروشگاهی هستیم. برخی از عناصر، هنگامی که متفکرانه و هوشمندانه تلفیق می‌شوند، به قصه‌گویی (story telling) و معرفی برند شما کمک می‌کنند. همچنین، عناصر دیگری وجود دارند که برای بهبود نحوه نمایش محتوا به‌کار برده می‌شوند. اگرچه استفاده از هر یک از این عناصر در طراحی سایت فروشگاهی ضروری نیست ، اما بسیاری از آن‌ها توانایی بهبود تجربه کاربری را دارند.

اما انتخاب شیوه‌های درست طراحی و پیاده‌سازی آن در فروشگاه اینترنتی، به نظر کار دشواری است. در این مقاله، به مهم‌ترین و کاربردی‌ترین عنصرهای طراحی و شیوه استفاده از این اصول در طراحی فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی خواهیم کرد.

۶عنصر کاربردی در طراحی سایت فروشگاهی

۱. تایپوگرافی منحصر به فرد و بزرگ

بیشتر کسب و کارها فونت یا تایپوگرافی خاصی دارند که از این فونت‌ها، برای کمک به مشتریان خود در شناسایی سریع برند آن‌ها در مقابل رقبای خود استفاده می‌کنند.

چرا تایپوگرافی در طراحی سایت فروشگاهی مفید است؟

تایپوگرافی از یک روند طراحی در سراسر وب‌سایت استفاده می‌کند تا خوانندگان را به قسمت های مختلف صفحه هدایت کند. با استفاده از کامپوننت متن، در طراحی سایت فروشگاهی خود و با افزایش سایز فونت، توجه بازدیدگنندگان را به یک بخش مشخصی از فروشگاه اینترنتی معطوف می‌کنید.

تایپوگرافی در طراحی سایت فروشگاهی

هنگام ایجاد برند تجاری کسب و کار اینترنتی خود، انتخاب تایپوگرافی می‌تواند بیانگر نکات ظریف و قابل توجهی از برند شما باشد. کاراکتر برندتان، سرگرم‌کننده است یا جدی؟ عملکردی یا اطلاعاتی؟

چطور در فروشگاه اینترنتی خود، اعمال کنیم؟

در طراحی‌های اسلایدشو و بنرها به کمک برنامه‌های طراحی، فونت مورد نظر خود را در پس‌زمینه آن قرار دهید و تصویر مورد نظر خود را در کامپوننت مورد نظر بارگذاری کنید. در ساختار متنی توضیحات محصول و دیگر قسمت ها از سایز فونت‌های مختلف استفاده کنید.

۲. تصاویر هیرو بزرگ و ریسپانسیو انتخاب کنید

یکی از مهم‌ترین عناصری که در طراحی سایت فروشگاهی مدرن به کار برده می‌شود، استفاده از تصاویر هیرو و ریسپانسیو است. با تمرکز فقط بر روی تصویر با متن به جای CTA ، یک تجربه بصری قوی در میان کاربران ایجاد می‌کنید که مشتریان را تشویق می کند که برای ادامه مطلب به پایین پیمایش کنند یا بر روی دکمه لینک کلیک کنند.

تصاویر هیرو در طراحی سایت فروشگاهی

تصاویر بزرگ هیرو نیز اغلب در پس زمینه قرار می‌گیرند که متن و سایر مطالب در آن گنجانده می‌شود و قابلیت جذب بالایی دارد.

چرا استفاده از تصاویر هیرو در طراحی سایت فروشگاهی مفید است؟

مشتریان، از اقصی نقاط مختلف، فروشگاه اینترنتی شما را مشاهده می‌کنند و انتظارات زیادی دارند. شاید مطمئن نباشید که آنها فروشگاه اینترنتی شما را از طریق تلفن همراه، رایانه لوحی یا رایانه رومیزی خود یافته‌اند. در نتیجه از تصاویری باید استفاده کنید که با طیف گسترده‌ای از افراد ارتباط بهتر و کارامدی را برقرار کند.

اطمینان از ریپانسیو و کاربردی بودن تصاویر، تجربه کاربری خوبی را برای مشتریان ایجاد می‌کند. استفاده از تصاویر هیرو بیشتری در بدنه طراحی سایت، باعث افزایش میزان تعامل با مشتریان می‌شود. همچنین با این طراحی و متناسب بودن آن سبب زیبایی و منحصر بفردی طراحی شما می‌شود.

چطور در طراحی سایت فروشگاهی خود از تصاویر هیرو استفاده کنیم؟

با ساخت سایت فروشگاهی در سازیتو قابلیت استفاده از این تصاویر وجود دارد. برای این کار کافیست کامپوننت اسلاید شو را به قسمت مدنظر در سایت، اضافه کنید و تصاویری با ابعاد دلخواه بارگذاری کنید. همچنین، در تنظیمات این کامپوننت امکان تعیین دکمه لینک با متن دلخواه وجود دارد که محل قرارگیری این دکمه را نیز می‌توانید مشخص کنید. یکی دیگر از مزیت‌هایی با ساخت فروشگاه در سازیتو خواهید داشت ریسپانسیو بودن خودکار آن در پلتفرم‌های مختلف مثل تلفن همراه و تبلت است.

۳. استفاده از ویدیو در طراحی سایت

ویدیوهایی که به طور خودکار در پس زمینه پخش می‌شوند می‌توانند نکات مثبتی به یک صفحه اضافه کنند. با استفاده از ابزار ویدیو، داستان کسب و کار اینترنتی خود را روایت کنید. همچنین با استفاده از ویدیو دیگر نیازی بر توضیحات متنی بیشتر برای معرفی کسب و کار خود نخواهید داشت.

چرا استفاده از ویدیو در طراحی سایت فروشگاهی مفید است؟

ویدیوهایی که در صفحه اصلی سایت قرار گرفته‌اند، از ابتدای ورود بازدید کننده‌ها به سایت، سبب جذب آن‌ها می‌شود. این سبک ویدئوها به بازدید کننده شما این امکان را می‌دهد تا نکات کلیدی مربوط به کسب و کار اینترنتی شما را بدون نیاز به خواندن حتی یک خط متن ، درک کند.

علاوه بر این، پردازش محتوای ویدیویی در مقایسه با محتوای متنی توسط مغز، ۶۰۰۰۰ برابر سریع‌تر انجام می‌شود. در حالی که مردم اغلب در خواندن متن های سنگین مردد هستند، فیلم ها بدون دردسر و ساده‌تر به نظر می‌رسند و می‌توانند خیلی سریع مورد استفاده قرار گیرند. درنتیجه، استراتژی بازاریابی محتوایی خود از ویدیو استفاده کنید

چطور در فروشگاه اینترنتی خود از این قابلیت استفاده کنیم؟

با ساخت فروشگاه در فروشگاه ساز سازیت، شما امکان بارگذاری ویدیو را در هر یک از صفحات مد نظر خود،خواهید داشت. بهترین محل برای قرار دادن ویدیو، صفحه اصلی سایت است که مورد دید بیشتر بازدیدکنندگان است. برای بارگذاری ویدیو ابتدا باید، ویدیو خود را در یکی از ارائه دهندگان سرویس ویدیویی مثل، یوتیوب، اپارات و غیره بارگذاری کنید، سپس کد embed شده‌ای را که این ارائه دهنده در اختیار شما قرار داده است را در محل مورد نظر خود بارگذاری کنید.

۴. استفاده از منوی همبرگری

این احتمال وجود دارد که اکثر وب‌سایت هایی که با آن‌ها در تماس هستید منوی طولانی گزینه‌هایی برای انتخاب دارند. مزیت این کار این است که این فهرست می‌تواند بازدید‌کننده را مستقیماً به مکانی که می‌خواهد برود. با این حال، معایبی نیز وجود دارد که آن‌ها به طور کلی فضای با ارزش و کثیری از صفحه اصلی را اشغال می کنند.

منوی همبرگری در طراحی سایت فروشگاهی

می‌دانید چرا به آن منوی همبرگر گفته می‌شود؟

اگر به ظاهر این موضوع نگاه کنید یا از تخیل خود استفاده کنید ، سه خطی که روی هم چیده شده اند شبیه لایه‌های همبرگر هستند.

چرا استفاده از منوی همبرگری مفید است؟

صفحات وب‌سایت شما باید مسیر مشخصی را برای کاربر طی کند. حذف یک پیمایش شلوغ باعث می‌شود که تجربه کاربر ساده‌تر و بدون حواس پرتی باشد. این تجربیات بهبود یافته به بهبود این امکان کمک می‌کند تا کاربر اطلاعات مورد نیاز خود را برای انجام یک اقدام مطلوب پیدا کند.

چطور از منوی همبرگری در طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنیم؟

با انتخاب و تعیین صفحات و دسته‌بندی‌ها، به طور خودکار در نسخه موبایل منوی صفحات به شکل همبرگری است و نیازی به انجلم کار و فعالیت خاصی به جهت اعمال این نوع طراحی در دسته‌بندی‌ها و صفحات نیست.

۵. استفاده از تصاویر مربعی و بزرگ برای معرفی محصولات

شاید با مشاهده تعدادی از سایت‌های فروشگاهی و بررسی طراحی سایت فروشگاهی به این نتیجه رسیده‌اید که بسیاری از وب‌سایت از تصاویر بزرگ برای نمایش محصولات خود استفاده می‌کنند تا ویژگی‌ها یا قسمت های مختلف محصول خود را برجسته کنند. این امر اتفاقی نیست.

تصاویر محصول در طراحی سایت فروشگاهی

چرا استفاده از تصاویر بزرگ در طراحی سایت فروشگاهی مفید است؟

تصاویر بزرگ‌تر محصول به طراحان کمک می‌کند تا ویژگی های مختلف یک محصول را به روشی کارآمد و موثر برجسته کنند. این روش با فراهم آوردن فرصتی برای برجسته سازی ارزشمند ترین ویژگی‌های محصول، مزایای آن را تقویت می‌کند. این تصاویر بزرگ همچنین قابلیت زوم کردن نیز دارند که به بازدیدکنندگان کمک می‌کنند تا درک کاملی از ویژگی‌های مختلف محصول که امکان انتقال آن با واژه نیست را منتقل کند.

۶. Card design

با ظهور پلتفرم‌هایی که از این نوع طراحی استفاده کرده‌‌اند؛ طراحی تحت عنوان طراحی کارتی، به توزیع اطلاعات به روشی بصری کمک می‌کند تا بازدید کنندگان بتوانند به راحتی تکه های محتوا را بدون پیمایش زیاد استفاده کنند. با تقسیم محتوای مختلف به روش کارت ، کاربران می‌توانند مقالاتی را که می‌خواهند گسترش دهند و انتخاب کنند. این به شما کمک می کند تا صفحه اصلی تمیز و مرتب باشد.گ

کارت دیزاین در طراحی سایت فروشگاهی

چرا استفده از این نوع طراحی در ساخت سایت فروشگاهی مفید است؟

طراحی کارت در بین سایت‌های فروشگاهی، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است زیرا به شما کمک می‌کند قسمت‌ها و اطلاعاتی را که به راحتی قابل مشاهده هستند برای کاربران ارائه دهید. استفاده از این طرح در سایت شما می‌تواند به برجسته کردن چندین محصول یا راه‌حل در کنار یکدیگر کمک کند.

چطور از این نوع طراحی در سایت فروشگاهی خود استفاده کنیم؟

با اضافه کردن محصولات، نحوه نمایش آن‌ها در همه‌ی پلتفرم‌ها به صورت مرتب و کارتی است، اما با اضافه کردن کامپوننت بنر جدولی، تناسبی مناسب، میان محتوا‌های برجسته خود ایجاد کنید و با استفاده از تصاویر دلخواه با هارمونی بالا، رابط کاربری بهتری را بسازید.

نتیجه‌گیری

برای در نظر گرفتن یک طراحی مناسب، ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید و با در نظر گرفتن نیچ مخاطبان خود، شخصی‌سازی فروشگاه خود را آغاز کنید. با شخصی‌‌سازی طراحی سایت فروشگاهی، نکات ذکر شده را نسبت به کسب و کار خود در نظر بگیرید. درنتیجه مشتریان و بازدید کنندگان بیشتری را جذب سایت فروشگاهی‌تان کرده‌اید و تعامل مناسبی را داشته‌اید.

به جمع ۹۲،۰۰۰ فروشگاه سازی