زمان مطالعه ۱۷ دقیقه

آموزش فروش پکیج‌های آموزشی

آموزش فروش پکیج‌های آموزشی

فروش پکیج‌های آموزشی نیاز به آموختن مهارت‌هایی دارد تا به بهترین نحو ممکن این کار را انجام دهید. ما در این مقاله قصد آموزش فروش پکیج‌های آموزشی با تمام فوت و فن‌ها را داریم.

احتمالا در سایت‌های مختلف یا اینستاگرام با پست‌هایی مواجه شده‌اید که پکیج‌های آموزشی می‌فروشند و برای فروش پکیج‌های آموزشی خود از پلتفرم‌های مختلف، بیلبورد، بروشور، ایمیل مارکتینگ و… استفاده می‌کنند.
اگر به فروش پکیج‌های آموزشی فکر کنید ممکن است سوال‌هایی مانند: از چه محتوایی استفاده کنید؟ به چه افرادی بفروشید؟ چگونه بفروشید؟‌ اطلاعات‌تان را چگونه جمع‌آوری کنید و… در ذهن شما نقش ببندد. تمامی این سوال‌ها طبیعی است و با کمی آموزش و آزمون و خطا می‌توانید یکی از بهترین پکیج‌های آموزشی را ارائه داده و از آن کسب درآمد کنید. اجازه دهید در ابتدا به این سوال که چرا باید پکیج آموزشی طراحی کنید و اصلا در انجام دادن این کار موفق خواهید شد یا خیر؟‌ پاسخ بدهیم.

چه افرادی می توانند پکیج آموزشی تولید کنند؟

چه افرادی می توانند پکیج آموزشی تولید کنند؟

سایت Learnworlds طبق گزارشی، پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۵ آموزش الکترونیکی رشد ۵ درصدی داشته و درآمد آن از ۳۲۵ میلیارد دلار فراتر برود. این موضوع در تمام کشورها در فراگیر شده است افراد بسیاری به جای تحصیلات آکادمیک ترجیح می‌دهند، مهارت‌های دلخواه‌شان را از طریق یوتیوب، سایت‌های مختلف یا خرید پکیج‌های آموزشی بیاموزند.
همچنین دوره‌های آموزشی اینترنتی نسبت به شرکت در دوره‌های حضوری، هزینه‌ی کمتری دارند و مخاطبان بدون محدودیت زمان و مکان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. بنابراین اگر کسب و کار موفقی دارید و می‌توانید به افراد در راه‌اندازی کسب و کارشان کمک کنید، همین الان شروع به فروش پکیج‌های آموزشی خود کنید.
برای طراحی و فروش پکیج‌های آموزشی به ایده‌ای برای اجرا، مهارت، مخاطب و اشتیاق به آموزش دادن، نیاز دارید. به طور کلی  با ارائه‌ی راه حل به مشکلات مخاطبان‌تان می‌توانید دوره‌های آموزشی منحصر به فردی ارائه دهید. 
با فروش پکیج‌های آموزشی در زمانی که افراد تمایلی به ساعت‌ها در رفت و آمد بودن ندارند یا ترجیح می‌دهند هر کجا که هستند به محتوای آموزشی مورد نظرشان دسترسی داشته باشند، باعث ایجاد یک درآمد غیرفعال برای شما می‌شود. شما فقط یک بار پکیج آموزشی خود را طراحی می‌کنید اما این محصول بدون محدودیت زمان و مکان باعث کسب درآمد برای شما می‌شود.

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال چیست؟

در شرایطی که شما به صورت دائم روی یک موضوع یا شغل، زمان نمی‌گذارید ولی این موضوع باعث کسب درآمد برای شما می‌شود، به این معنی است که شما یک منبع درآمد غیرفعال دارید.
به درآمد غیرفعال، درآمد منفعل نیز گفته می‌شود. در این روش کسب درآمد، شما تمامی کارها را در یک مرحله انجام داده و در قدم‌های بعدی تمرکزتان را روی فروش و کسب درآمد می‌گذارید.
البته دچار اشتباه نشوید، درآمد غیرفعال به این معنا نیست که این موضوع به هیچ‌گونه تلاش یا کاری نیاز نداشته باشد. تعریف درست‌تر این است که نیازی به «دائما» کار کردن ندارید اما برای جذب مشتری و کسب درآمد از این منبع باید تلاش کنید. بخش اصلی این تلاش مربوط به پیش از شروع کسب درآمد است. در چنین شرایطی نیز پس از آنکه درآمدتان شروع شد، همچنان باید روی این روند نظارت داشته باشید.
در سال ۲۰۲۲ لیستی از ۵۰ ایده‌ی کسب درآمد غیرفعال مانند: انتشار E-Book، انتشار کتاب صوتی، فروش آثار گرافیکی، کسب درآمد از یوتیوب، ساخت پادکست و… معرفی شد که در صدر این لیست،‌ فروش پکیج‌های آموزشی قرار داشت.

ویژگی‌های یک پکیج آموزشی ایده‌آل

ویژگی‌های یک پکیج آموزشی ایده‌آل

اگر به دنبال این هستید که مخاطبان شما پس از گذراندن پکیج‌های آموزشی‌ای که طراحی کرده‌اید در مسیر موفقیت قدم بگذارند و به آن‌ها کمک شود، حتما در طراحی پکیج‌های آموزشی خود این نکات را رعایت کنید.

  • اگر اسم دوره‌ی شما صفر تا صد یک موضوع است یا مدعی هستید که از قدم اول یک مبحث را می‌خواهید توضیح دهید، حتما به این اصل پایبند باشید و در ساده‌ترین شکل ممکن آن را بیان کنید و اگر به نکته‌ای برخورد می‌کنید حتما آن را بررسی کرده و از آن گذر نکنید.
  • برای فروش پکیج‌های آموزشی حتما از سایتی استفاده کنید که با مشکل مواجه نشود. افراد کمی ساعت‌ها منتظر لود شدن صفحات سایت می‌مانند یا اگر درگاه پرداخت با مشکل مواجه شود، دوباره امتحان می‌کنند. در اکثر مواقع در چنین شرایطی مخاطب بیخیال می‌شود.
  • بخش‌های کلیدی که به شما کمک کردند یا باعث شدن از چالش‌های کسب و کارتان عبور کنید را به واضح‌ترین شکل ممکن توضیح دهید.
  • در صورتی که اطلاعات شما ناقص است و ممکن است پاسخ سوالی را ندانید، پیش از شروع دوره درباره‌ی آن موضوعات اطلاعات خود را تکمیل کنید.

فروش پکیج‌های آموزشی برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

فروش پکیج‌های آموزشی برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

با فروش پکیج‌های آموزشی می‌توانید به منبع درآمدی کاملا جدا از کسب و کارتان دست پیدا کنید. تصور کنید که کسب و کار شما در حوزه‌ی فروش جواهرات دست‌ساز است. می‌توانید درباره‌ی ساخت جواهرات و نحوه فروش آن یک پکیج آموزشی طراحی کنید.
طراحی پکیج آموزشی در حوزه‌ای که در آن مهارت دارید به شما کمک می‌کند تا از رقبایتان جلو بیفتید و سرشناس شوید. زیرا فروش پکیج‌های آموزشی باعث ایجاد آگاهی از برندتان در بین مخاطبان و افزایش اعتبار کسب و کارتان در میان مشتریان بالقوه می‌شود.
علاوه‌بر آن، فروش پکیج‌های آموزشی باعث می‌شود تا محتوایی همیشه سبز (محتوایی که همیشه کاربردی است) برای مخاطبان‌تان داشته باشید و مشتریان بیشتری جذب کسب و کارتان شوند.
طراحی پکیج‌های آموزشی مربوط به کسب و کارتان کاملا برای شما سودآور است زیرا علاوه‌بر معرفی شما به افراد جدید، باعث وفاداری بیشتر مشتریان قدیمی شما می‌شود. با انجام دادن این کار ساده نه تنها به یک منبع درآمد جدید خواهید رسید، بلکه منبع درآمد فعال قبلی‌تان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

چگونه پکیج آموزشی حرفه‌ای و سودآور داشته باشید؟

فروش پکیج‌های آموزشی برای کسب و کارها چه مزایایی دارد؟

  • موضوع دوره:‌ موضوعی که شما برای پکیج آموزشی خود انتخاب می‌کنید بسیار با اهمیت است. هرچقدر ایده‌ی بهتری برای دوره‌ی آموزشی خود داشته باشید، مخاطب‌های بیشتری خواهید داشت. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم موضوع دوره‌ی شما باید به افراد کمک کند و باعث رشد مسیر کسب و کار یا زندگی‌اش شود. زمانی که قصد پکیج آموزشی خود را دارید، به گونه‌ای دوره را معرفی کنید تا مخاطب به این دوره به چشم فرصتی برای توسعه زندگی خود نگاه کنند و ترغیب به خرید دوره شود.
  • ایجاد پرسونال برندینگ: حضور شما در دنیای اینترنت همیشه باعث فایده برای کسب و کارتان می‌شود. هرچه نام شما و برندتان به گوش افراد آشناتر باشد، احتمال موفقیت شما بیشتر شده و سود بیشتری نصیب‌تان می‌شود.
  • محتوای از پیش آماده شده: بهتر است زمانی که در دوره‌های آموزشی‌تان درباره‌ی موضوعی صحبت می‌کنید، بتوانید به یک مقاله در سایت یا پستی در صفحه‌های مجازی‌تان ارجاع دهید. اگر در این حوزه کتابی می‌شناسید حتما به مخاطبان خود معرفی کنید. آگاه بودن از منابع باعث افزایش اعتماد مشتری به شما و دوره‌ای که طراحی کرده‌اید می‌شود.
  • سنجش میزان رقابت: ممکن است شما یک پکیج آموزشی بی‌نقص طراحی کنید اما به میزان دلخواه‌تان فروش نداشته باشید. احتمالا این موضوع به دلیل رقابت بالا در آن حوزه است. یا آنکه مخاطبانی که در نظر دارید از درآمد بالایی برخوردار نیستند. در چنین شرایطی، تغییر کانال‌های فروش می‌تواند موثر باشد. برای فروش پکیج‌های آموزشی حتما بررسی کنید موضوعی که به آن پرداخته‌اید دغدغه‌ی حال حاضر افراد است؟ تا چه میزان درباره‌ی آن اطلاعات وجود دارد؟ علاوه‌بر آن، در صورتی که در موضوع انتخابی‌تان، سطح تخصص بالایی داشته باشید و ارزشی بیشتر از محصولاتی که در بازار وجود دارد، ارائه دهید، قطعا موفق خواهید شد.

نحوه انتخاب موضوع برای پکیج آموزشی

نحوه انتخاب موضوع برای پکیج آموزشی

اگر برای اولین بار اقدام به فروش پکیج‌های آموزشی کرده‌اید، بهترین انتخاب برای شما استفاده‌ی دوباره از محتواهای قدیمی است. احتمالا به عنوان فردی که قصد فروش پکیج‌های آموزشی را دارید، از پیش درباره‌ی موضوع مورد نظرتان تحقیقاتی انجام داده، ویدئوهایی دیده و وبینارهایی را شرکت کرده‌اید.
ایده گرفتن از آن محتواها به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید. اما اگر برای اولین بار جرقه‌ی برگزاری پکیج‌های آموزشی به ذهنتان برخورد کرده است، سعی کنید به این سوال‌ها پاسخ دهید:

  • آیا تا به حال فردی درباره‌ی موضوعی که قصد فروش پکیج‌های آموزشی در مورد آن را دارید، از شما کمک خواسته است؟
  • تا به حال توانسته‌اید مشکلی که افراد با آن درگیر هستند را برطرف کنید؟
  • آیا در زمینه‌ای مهارت دارید که به دیگران کمک کند؟

اگر به لیست ایمیل مشتریان خود دسترسی دارید می‌توانید در قالب یک ایمیل، نظرشان را درباره‌ی این دوره‌ی آموزشی یا تمایل‌شان به خرید را بپرسید. این نظرسنجی را در استوری اینستاگرام نیز می‌توانید از مخاطبین خود بپرسید تا میزان تقاضای افراد در این حوزه را متوجه شوید.
اگر در دیگر کانال‌های فروش مانند تلگرام، فعالیت بیشتری دارید با استفاده از ربات‌های تلگرام، مخاطبان خود را ترغیب به پاسخ دادن به سوالات درباره‌ی فروش پکیج‌های آموزشی خود کنید.
اما برگ برنده‌ی شما استفاده از تجربیات‌تان در طول طراحی دوره آموزشی است. همان مسائلی که باعث رشد و توسعه کسب و کارتان شده، موضوعاتی هستند که مخاطبان با بیشترین قیمت هم نمی‌توانند آن‌ها را پیدا کنند. اگر نمی‌دانید درباره‌ی کدام چالش کسب و کارتان صحبت کنید کمی به سوال‌هایی تا به حال از شما پرسیده شده فکر کنید. قطعا در میان آن‌ها ایده‌ای به ذهنتان خطور خواهد کرد.

انتخاب عنوانی جذاب برای فروش پکیج‌های آموزشی

انتخاب عنوانی جذاب برای فروش پکیج‌های آموزشی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که در یک کتاب‌فروشی قدم بزنید و اسم یک کتاب توجه‌تان را جلب کند. شاید تا پیش از دیدن آن اسم به فکر خرید کتاب نبودید و به هدف دیگری به آنجا رفته باشید. این کاری است که انتخاب یک عنوان جذاب برای پکیج آموزشی شما انجام می‌دهد. انتخاب یک عنوان جذاب بخش عظیمی از مسیر فروش پکیج‌های آموزشی را برای شما طی می‌کند.
سعی داشته باشید که نام دوره‌ی آموزشی‌تان بسیار کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی باشید. هر چه عنوانی انتخاب کنید که راحت‌تر بر سر زبان‌ها می‌افتد، شانس افزایش درآمد غیرفعال‌تان بیشتر خواهد شد. برای انتخاب عنوان پکیج آموزشی حتما عنوان‌های پرطرفدار در موتورهای جستجو را بررسی کنید.

چگونه اهداف یادگیری پکیج آموزشی را تعیین کنید؟

چگونه اهداف یادگیری پکیج آموزشی را تعیین کنید؟

دوره‌ی آموزشی شما شامل یک هدف کلی و هدف‌های کوچک دیگر می‌شود. هدف کلی همان چیزی است که در نهایت منجر به نتایج کلی دوره می‌شود. یعنی مشخص می‌کند این دوره درباره‌ی چه موضوعی است؟ به چه شکل به افراد کمک می‌کند؟ در پایان دوره افراد چه نکاتی را آموخته‌اند؟ و به طور کلی چه مواردی به آن شخص اضافه شده است.
زمانی که اهداف پکیج آموزشی شما به شکل دقیقی مشخص باشید راحت‌تر می‌توانید در مسیر آموزش و جمع‌آوری اطلاعات‌تان قدم بردارید. علاوه‌بر آن با شفاف شدن اهداف پکیج آموزشی شما برای مخاطبان، راحت‌تر می‌توانند تصمیم به خریدن آن بگیرند. پس از تعیین اهداف اصلی زمان آن می‌رسد که عنوان‌های فرعی یا بخش‌ها کوچک‌تر را تعیین کنید.
با توجه به موضوع اصلی دوره آموزشی، مشخص کنید که روند طراحی دوره به چه صورت است. به صورت زمانی، کل به جز، سطح دشواری یا تخصصی بودن دوره یا ….

کدام استراتژی تعیین قیمت برای فروش پکیج‌های آموزشی مناسب‌تر است؟

کدام استراتژی تعیین قیمت برای فروش پکیج‌های آموزشی مناسب‌تر است؟

همیشه قیمت‌های نجومی برای پکیج‌های آموزشی، باعث موفقیت شما و رسیدن به بیشترین سود نمی‌شود. بلکه باید میزان قیمت دوره را با توجه به تجربه‌تان در این زمینه، هزینه‌هایی که خودتان پرداخت کرده‌اید، اطلاعاتی که به افراد یاد می‌دهید، نتیجه و کیفیت دوره تعیین کنید.
تعیین استراتژی قیمت‌گذاری برای فروش پکیج‌های آموزشی‌تان را می‌توانید براساس یکی از مدل‌های زیر انتخاب نمایید.

  1. مدت زمان دوره:‌ یکی از روش‌های مرسوم قیمت‌گذاری دوره میزان زمان آن است. اصولا دوره‌هایی که ساعت بیشتری از شما و مخاطب زمان می‌گیرد، نیاز به پرداخت هزینه‌ی بیشتری دارند. البته در این میان پکیج‌های آموزشی هستند که برخلاف مدت زمان کوتاه‌شان مبلغ بالایی دارند. این موضوع به علت محتوای باکیفیت آن دوره‌های آموزشی است.
  2. فعالیت رقبا: حتما در ابتدای فروش پکیج آموزشی‌، فعالیت رقبا را بررسی کنید. ممکن است رقبایتان در همین حوزه با سرفصل‌هایی مشابه یک دوره طراحی کرده باشند. این موارد را بررسی کرده و به جای پایین آوردن قیمت، به دنبال یک مزیت رقابتی باشید.
  3. نتیجه دوره: به عنوان مثال امکان دارد که شما برای کسب و کارتان به دنبال فردی با انگیزه و بااستعداد باشید و تصمیم بگیرید در انتهای دوره با برگزاری آزمون، از میان مخاطبان فردی را استخدام کنید. در چنین شرایطی قطعا دوره‌ی آموزشی‌تان هزینه‌ی زیادی خواهد داشت زیرا نتیجه‌ی این دوره بسیار ارزشمند است.
  4. اعتبار برند: هرچه پرسونال برندینگ قوی‌تری داشته باشید و برندتان در میان افراد از اعتبار بیشتری برخوردار باشد، این دوره از ارزش بیشتری برخوردار است.
  5. بررسی اهداف درآمدی: زمانی که شما یک هدف درآمدی داشته باشید، فرایند تعیین قیمت دوره برای شما ساده‌تر خواهد شد. به طور کلی حتما یک استراتژی و برنامه‌ی مالی برای پکیج آموزشی خود داشته باشید.
  6. دوره رایگان: امکان دارد به عنوان اولین دوره‌ی آموزشی، تصمیم بگیرید که این پکیج را رایگان ارائه دهید تا افراد بیشتری شما را بشناسند و ارتباطات‌تان افزایش پیدا کنند. در صورتی که به فکر جذب مشتری جدید، جایزه دادن به مشتریان، آزمایش کردن محصولی جدید و… هستید، ارائه‌ی دوره‌ی رایگان می‌تواند ایده‌ی خوبی باشد.
  7. پرداخت آنی: اکثر افراد ترجیح می‌دهند مبلغ دوره‌های آموزشی خود را به صورت یک‌جا دریافت کنند. این موضوع ممکن است باعث کاهش درآمد شما شود اما راه‌حل‌هایی برای آن وجود دارد. اگر دوره‌های آموزشی خود را از طریق سایت‌های فروشگاهی سازیتو بفروشید می‌توانید از درگاه پرداخت‌های ازکی و اسنپ‌پی استفاده نمایید. این دو درگاه پرداخت به شما کمک می‌کند تا دوره‌ی آموزشی‌تان را به صورت قسطی بفروشید، در حالی که هزینه‌ی کل دوره را به صورت یک‌جا دریافت می‌کنید.
  8. خرید اشتراک پریمیوم: این سبک از فروش دوره‌های آموزشی در چندسال گذشته بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته. این افراد در ابتدا بخشی از دوره را به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌دهند و برای دریافت کل دوره شما را ترغیب به خرید اشتراک پریمیوم می‌کنند.

نحوه‌ی بازاریابی و فروش پکیج‌های آموزشی

نحوه‌ی بازاریابی و فروش پکیج‌های آموزشی

اگر بهترین پکیج‌های آموزشی را طراحی کرده باشید اما برای فروش آن از روش‌های بازاریابی درستی استفاده نکنید، بخش عظیمی از تلاش‌هایتان بی‌نتیجه خواهد ماند. شما به دو شیوه می‌توانید دوره‌ی آموزشی‌تان را به دست افراد برسانید.

  1. فروش پکیج‌های آموزشی از طریق سایت شخصی
  2. فروش پکیج‌های آموزشی از طریق پلتفرم‌های آموزش آنلاین

فروش پکیج‌های آموزشی از طریق سایت شخصی

اگر به عنوان یک کارآفرین در فکر برگزاری پکیج‌های آموزشی هستید احتمالا سایت فروشگاهی خود را برای کسب و کارتان دارید. در چنین شرایطی کافی است یک دسته‌بندی جدید به سایت فروشگاهی خود افزوده و شروع به فروش پکیج‌های آموزشی کنید.
اما در صورتی که سایت فروشگاهی‌تان آماده نیست به راحتی با سازیتو در کمتر از ۷ روز می‌توانید اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود کنید و ۱۴ روز از نسخه‌ی رایگان پلن حرفه‌ای استفاده کنید. می‌توانید بنر اصلی سایت فروشگاهی‌تان را به فروش پکیج‌های آموزشی اختصاص دهید. برای فروش پکیج‌های آموزشی‌تان بهتر است از تمام کانال‌های فروش‌تان استفاده نمایید تا مخاطب‌های بیشتری جذب کرده و دوره‌ی خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. می‌توانید اولین گزینه‌ی CTA سایت فروشگاهی‌تان را به خرید دوره اختصاص دهید تا احساس کنجکاوی را در هر فردی که به سایت‌تان مراجعه می‌کند، به وجود بیاورید.
اگر در اینستاگرام فعالیت دارید می‌توانید یک ویدئوی کوتاه درباره‌ی خودتان و مهارتی که قصد آموزش آن را دارید، ضبط کنید. فرایندی که پیش از معرفی دوره طی می‌کنید تقریبا کل مسیر فروش پکیج آموزشی را برای شما انجام می‌دهد.

فروش پکیج‌های آموزشی از طریق پلتفرم‌های آموزش آنلاین

فروش پکیج‌های آموزشی از طریق سایت شخصی خود، به برند شما اعتبار می‌بخشد و چیزی است که تا مدت‌ها برای شما باقی می‌ماند. اما اگر به دنبال راهی ساده‌تر، ارزان‌تر و با عمر کوتاه هستید استفاده از پلتفرم‌های آموزش به شما کمک می‌کند.
در این پلتفرم‌ها کافی است ویدیوهای آموزشی‌تان را بارگذاری کرده و کارهای مربوط به تبلیغ و فروش را بع متخصصان سایت بسپارید. این سایت‌ها دوره‌ی شما را در پلتفرم‌های خود تبلیغ کرده و از طریق درگاه‌ها پرداخت‌هایی که در سایت خود دارند، پکیج‌های آموزشی‌تان را می‌فروشند.
این سایت‌ها تا حدی ممکن است شما را محدود کنند زیرا همگی استانداردهایی برای کیفیت صدا و تصویر دارند همچنین برای نحوه قیمت‌گذاری پکیج‌های آموزشی‌، شرایط مربوط به خود را دارند و درصدی را در ازای فروش پکیج‌های آموزشی دریافت می‌کنند. 

برای فروش پکیج‌های آموزشی استفاده از سایت شخصی بهتر است یا پلتفرم‌های آنلاین؟

برای فروش پکیج‌های آموزشی استفاده از سایت شخصی بهتر است یا پلتفرم‌های آنلاین؟

استفاده از سایت شخصی

  • دریافت سود ۱۰۰٪ از فروش دوره

  • کنترل کامل بر نحوه فروش دوره
  • ارائه تخفیف به مشتریان
  • دسترسی به اطلاعات مشتریان
  • ارسال ایمیل و اس‌ام‌اس به مشتریان
  • زمان‌بر بودن کار کردن روی سئو
  • طراحی سایت فروشگاهی در کوتاه‌ترین زمان

استفاده از پلتفرم‌های آنلاین

  • مناسب برای شروع کار
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه جداگانه برای تبلیغات
  • عدم نیاز به راه‌اندازی سایت فروشگاهی
  • محدودیت برای قیمت‌گذاری
  • عدم امکان شخصی‌سازی صفحه فروش
  • در اختیار پلتفرم بودن روند فروش 
  • عدم دسترسی به اطلاعات مشتریان

روش‌های هدایت مشتری به سمت سایت فروشگاهی

روش‌های هدایت مشتری به سمت سایت فروشگاهی

  • در اولین قدم با استفاده از بهینه‌سازی سایت فروشگاهی‌تان می‌توانید ترافیک جذب کنید. برای این موضوع باید از پیش روی سئو سایت فروشگاهی خود کار کنید. در صورتی که سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه باشد، مخاطبان با جستجوی دوره‌ی آموزشی دلخواه‌شان، سایت شما را در صفحه‌ی اول موتورهای جستجو مشاهده کرده و از شما خرید می‌کنند. بهینه‌سازی سئو سایت فرایندی زمان‌بر است، بنابراین بهتر است همیشه نکات آن را رعایت کنید زیرا در حالت عادی نیز باعث افزایش فروش برای کسب و کار اینترنتی‌تان می‌شود.
  • برای تبلیغ دوره‌ی آموزشی که طراحی کرده‌اید می‌توانید از تبلیغات کلیکی و تبلیغ توسط گوگل ادز استفاده نمایید. سئو یک فرایند طولانی است که نیاز به صرف زمان زیادی دارد اما در تبلیغات کلیکی با پرداخت یک هزینه‌ی مشخص می‌توانید دوره‌ی خود را تبلیغ کنید.
  • در شرایطی که لیست ایمیل مخاطبان خود را دارید حتما از ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید. در قالب ایمیل در مورد مشکلی که قصد حل کردن آن را دارید را مطرح کرده و پکیج آموزشی را معرفی کنید. اگر تمرکزتان را روی ایمیل مارکتینگ بگذارید می‌توانید پس از وبینار، فایل‌هایی که در دوره استفاده کرده‌اید را برای مخاطب‌های خود ایمیل کنید.
  • اگر کسب و کارتان از اعتبار بالایی برخوردار است، برای فروش پکیج‌های آموزشی می‌توانید از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش استفاده نمایید. در این شرایط در ازای تبلیغ محصولات یا برند آن کسب و کار، دوره‌ی شما را تبلیغ می‌کند.
  • در آخر تمامی شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا از آن‌ها ترافیک دریافت کنید. شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، توییتر و…

نتیجه‌گیری

پیشنهاد ما به شما برای فروش پکیج‌های آموزشی استفاده از سایت شخصی خودتان است. در سازیتو بدون نیاز به خرید هاست، دامنه، قالب سایت و… می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید. به یاد داشته باشید که اگر در زمینه‌ای مهارت دارید و می‌توانید با دانش یا تجربه‌تان به افراد کمک کنید، همین الان می‌توانید اقدام به طراحی پکیج آموزشی کنید. سازیتو در کنار شماست تا با کمترین هزینه بتوانید پکیج آموزشی خود را بازاریابی کرده و به دست افراد بیشتری برسانید.