زمان مطالعه ۹ دقیقه

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر

راهنمای کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر

علاقه افراد به خرید اینترنتی استیکر سبب شدهاست که همه افراد به دنبال فروش آنلاین استیکر باشند. اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر را دارید، مقاله ما را مطالعه کنید.


 
اکثر ما اگر نگاهی به خاطرات باقی‌مانده از دوران کودکی خود بیاندازیم، متوجه می‌شویم که به کارهایی علاقه داشتیم که هنوز هم شیفته آن‌ها هستیم. اگر دفتر خاطرات یا دفتر مشق دوران کودکی خود را باز کنیم، با برچسب‌هایی رو به رو می‌شویم که به نشانه تحسین به ما داده‌اند یا خودمان از سر علاقه به یک شخصیت کارتونی خاص، به دفترمان چسبانده‌ایم.


شاید علاقه به ‌استیکرها‌، میراثی است که از کودکی برای ما باز مانده و یادآور روز‌های پر از شور و هیجان دوران مدرسه است یا از سر جذابیت و زیبایی آن است که همه دست کم دوست دارند یکی از آن‌ها را داشته باشند.
امروزه، برچسب‌های روی دفتر مشق بچگانه، جای خود را به استیکر‌هایی دادند که قابلیت چسباندن روی هر سطحی با ماندگاری بالا را دارند و همیشه بیانگر احساسات و علایق ما هستند.


محبوبیت بیش از حد استیکر‌ها، باعث شده که بازار ‌‌فروش آنلاین استیکر‌‌ رونق پیدا کند و همه به دنبال ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر‌‌ باشند. اگر شما هم به استیکر‌ها از کودکی علاقه دارید و از سود فروش استیکر باخبر‌ هستید، ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر‌ هم فال است و هم تماشا.

استیکر مناسب خودتان را انتخاب کنید

ساخت فروشگاه اینترنتی استیکر

اولین قدم در ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر‌، انتخاب نوع استیکری است که می‌خواهید به فروش برسانید. قبل از آغاز کسب و کار اینترنتی خود تصمیم بگیرید که در ابتدا با چاپ چه نوع استیکری وارد بازار می‌خواهید شوید. آیا قصد تولید استیکر دکوراتیو دارید یا قصد چاپ استیکر صنعتی را دارید؟ انواع مختلفی از استیکر در طرح‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید آن را بسته به اهدافی که برای کسب و کارتان در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید.


انتخاب طرحی که برای همه محبوب باشد، کار چندان سختی نیست. کافیست استیکر‌ها را در موضوعات مختلف دسته‌بندی کنید و بر اساس محبوبیت، آن‌ها را به چاپ برسانید.
 
برای دسترسی به طرح‌ها می‌توانید از طریق برنامه‌های زیر، تصاویر خود را خلق کنید یا تصاویر را به وکتور تبدیل کنید:

همچنین می‌توانید از طرح‌های آماده که در سایت‌های متنوع زیر وجود دارد نیز، استفاده کنید:

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

طراحی سایت فروشگاهی استیکر

از مهم‌ترین قسمت‌های ‌فروش اینترنتی استیکر‌، مشخص کردن مخاطبان هدف کسب و کار شما است. باید درک مناسبی از افرادی که به سبک‌ها و طرح‌های مختلف استیکر علاقه دارند، داشته باشید. برای مثال در نظر بگیرید ‌کسب و کار اینترنتی شما استیکر برنامه‌ریزی چاپ میکند. شما به عنوان دارنده ‌کسب و کار چاپ استیکر برنامه‌ریزی، نباید انتظار فروش این نوع استیکر را برای قشر بازنشسته جامعه داشته باشید، درنتیجه همه‌ی ابعاد بازاریابی، طراحی، تبلیغات و ... باید متناسب با افرادی باشد که نیاز به تهیه این نوع از استیکر را دارند. به طور کلی باید بدانید که چه قشری به استیکر نیاز دارند و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید تا زودتر به نتیجه و فروش برسید. با ‌طراحی استیکر‌ برای گروه‌های مختلف، بازار سبک‌های مختلف را در دست داشته باشید.

فرایند ساخت استیکر

پس از مشخص کردن نوع استیکر و تعیین مخاطبان هدف ، نوبت آن رسیده است که استیکر‌های خود را آماده چاپ کنیم. تعداد کمی از ‌فروشگاه‌های اینترنتی استیکر‌، دستگاه چاپ دارند. در نتیجه شما برای چاپ استیکرها باید به چاپ‌خانه‌ها مراجعه کنید تا استیکر‌های شما را در ابعاد مدنظرتان و تیراژهای بالا به چاپ برسانند. 

کاغذ برچسب خود را انتخاب کنید

طراحی فروشگاه اینترنتی استیکر

برای ساخت فروشگاه اینترنتی استیکر، تهیه کاغذ مناسب، مهم‌ترین مرحله فرایند چاپ است. کاغذ‌ها در سبک‌ها و انواع مختلفی وجود دارند که قیمت‌های متنوع و متفاوتی دارند. معمولاً کاغذها در دو نوع معمولی و وینیل، در کیفیت‌های متنوع قابل تهیه هستند.

  • کاغذ معمولی:

استیکرهای کاغذی از ورق‌های نازکی ساخته شده‌اند. برخی از خصوصیات کلیدی این استیکرها عبارتند از:

  • ساخته شده از متریال بسیار نازک
  • ظاهری مناسب و خوب مخصوصاً در بسته بندی و جعبه‌های محصولات
  • در دو حالت مات و گلاسه قابل تهیه هستند.
  • به لمینیت نیازی ندارند.

بزرگترین نگرانی که در مورد برچسب‌های کاغذی وجود دارد، آسیب پذیری آن‌ها در مقابل عناصری طبیعی مانند آب و هوا، تغییرات دمایی فصلی و رطوبت است. همچنین این استیکرها زود کمرنگ شده و ماندگاری کمی دارند. به طور کلی نیازی به لمینت ندارند، اما اگر لمینتی برای محافظت از سطح روی استیکر کشیده نشود، سطح آن خراش می‌بیند و ظاهر برچسب صدمه می‌بیند.

برچسب‌های کاغذی بیشتر برای محیط های داخلی مناسب هستند. مکانی که نیاز به  ماندگاری و قدرت بالای برچسب ندارد.

  • کاغذ وینیل:

استیکرهای وینیل یا پلاستیکی از یک وینیل بسیار مقاوم ساخته شده است. کاغذ وینیل به دلیل ماندگاری و کیفیت بالا، از بین نرفته و به راحتی پاره نمی‌شود. خصوصیات کلیدی استیکرهای وینیل عبارتند از:

  • مقاوم در مقابل کم‌رنگی و رنگ پریدگی
  • تمیز کردن راحت و ماندگاری و مقاومت بالا
  • مقاوم در برابر شرایط بیرونی و عناصر طبیعی
  • مناسب استفاده طولانی مدت

 از وینیل با روکش شنی برای چاپ استیکر مخصوص سطوح مختلفی مثل لپتاپ، لیوان و انواع سطوح مختلف با ماندگاری بالا استفاده می‌شود. یکی از مزیت‌های برچسب وینیل، به راحتی جدا شدن آن از سطوح است، بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارد. استیکرهای کاغذی بعد از چسبیدن به راحتی جدا نشده و پاره می‌شوند. 

کاغذ خود را بر اساس نوع استیکر چاپی خود انتخاب کنید و آن را به چاپ برسانید. 

پرینتر مناسب با کاغذ را انتخاب کنید.

طراحی فروشگاه آنلاین استیکر

چاپ استیکر بسته به نوع آن، با انواع پرینترها امکان‌پذیر است و پرینترهای مختلفی برای این کار وجود دارد که این پرینترها شامل:

  • پرینترهای معمولی
  • پرینتر سالونت
  • پرینتر اکوسالونت

از پرینترهای دسته اول برای چاپ استیکرهای معمولی استفاده میشود، این پرینترها فقط قابلیت چاپ کاغذهای معمولی را دارند. دستگاه‌های سالونت و اکوسالونت برای چاپ با کیفیت بسیار بالا بر روی انواع متریال مورد استفاده قرار می‌گیرد که برای چاپ کاغذ وینیل، به این نوع از پرینتر نیاز خواهید داشت


برای چاپ استیکر با کیفیت، از دستگاه‌های سالونت و اکوسالونت استفاده می‌شود که هر چاپخانه‌ای مجهز به این دستگاه و چاپ کاغذ وینیل نیست.

برش استیکر

فرایند برش استیکر یا پک استیکر‌ها در چاپ‌خانه توسط دستگاه‌های مخصوص برش انجام می‌شود و فقط کافیست که خط برش را مشخص کنید. اما شما می‌توانید دستگاه برش نیز تهیه کنید و استیکر‌ها را خودتان برش بزنید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر

ساخت سایت فروشگاهی استیکر

 پرطرفدارترین کسب و کارها در دنیای دیجیتال تبدیل شده است.برای ساخت فروشگاه اینترنتی استیکر، راه‌های متعدد با قیمت‌های متنوعی وجود دارد که ما در مقاله «هزینه‌های راه اندازی فروشگاه اینترنتی» آن را به طور کامل بررسی کرده‌ایم. اما، بهترین گزینه در میان کانال‌های فروش آنلاین، ساخت فروشگاه اینترنتی به کمک فروشگاه‌ساز سازیتو است که در کم‌ترین زمان شما را صاحب یک کسب و کار اینترنتی آنلاین می‌کند.
 
سازیتو با ارائه ویژگی‌های متنوع، امکان ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ به ساده‌ترین شیوه ممکن را به شما می‌دهد. اگر هنوز فروشگاه اینترنتی استیکر خود را راه‌اندازی نکرده‌اید و یا هنوز پلتفرم مناسب خود را انتخاب نکرده‌اید مقاله «۲۵دلیل برای اینکه فروشگاه اینترنتی سازیتو را انتخاب کنید» را مطالعه کنید. برای اطلاع بیشتر از ویژگی‌های فروشگاه‌ساز سازیتو، صفحه تعرفه‌های ما را مطالعه کنید.

پک استیکر منحصر به فرد خود را طراحی کنید

جذاب‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین بخش چاپ استیکر، طراحی استیکر است. برای استیکر‌های طراحی شده‌ی خود، متناسب با نام برندتان قابی از جنس خود استیکر در نظر بگیرید که نمایانگر کسب و کار اینترنتی شما باشد. همچنین می‌توانید برای مشتریان خود استیکر اختصاصی با طرح دلخواه آن‌ها تولید کنید که علاوه بر ساخت استیکر‌های آماده از طرح‌های دلخواه مشتریان نیز استفاده کرده باشید.

بازاریابی محصولات

آخرین نکته برای شما که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چاپ استیکر دارید، بازاریابی محصولات چاپی است. با معرفی محصولات از طریق کانال‌های بازاریابی متفاوت، به همه اعلام می‌کنید که چه محصولی را ایجاد کرده‌اید. یکی از راه‌ها برای معرفی محصولات، شبکه‌های اجتماعی است. با ساخت حساب در شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر معرفی برندتان، محصولات خود را نیز به همه معرفی می‌کنید.

نمونه فروشگاه‌های چاپ استیکر

استیکت

فروشگاه اینترنتی استیکر استیکت

فروشگاه اینترنتی استیکت که به طور ویژه در زمینه فروش محصولات چاپی، به ویژه استیکر فعالیت می‌کند، تمام استیکرهای خود را با جنس وینیل به چاپ می‌رساندد. اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر دارید با مشاهده نمونه فروشگاه‌های فعال در این زمینه، فروشگاه خود را طراحی کنید.

فلربو

فروشگاه اینترنتی استیکر فلربو

فروشگاه اینترنتی استیکر فلربو، استیکرهای مختلفی در طرخ‌های متنوع با جنس وینیل چاپ می‌کند. برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استیکر از سایت فلربو می‌توانید ایده بگیرید.

گیک توری

فروشگاه اینترنتی استیکر گیک‌توری

فروشگاه اینترنتی استیکر گیکتوری، با ارائه استیکرهای متنوع و طراحی جذاب، نمونه‌ای عالی به جهت ایده گرفتن برای ساخت فروشگاه اینترنتی است.

کیوتی نوت پد

فروشگاه اینترنتی استیکر نوت پد

اگر به دنبال ایده‌ی برای طراحی فروشگاه اینترنتی استیکر هستید، فروشگاه اینترنتی نوت پد، با فروش استیکر در طراحی‌های متنوع، گزینه‌ای مناسب برای شما است.

نتیجه‌گیری

محبوبیت چاپ استیکر و وجود حاشیه سود مناسب، دلیلی شده است که همه افراد به سمت ‌طراحی سایت فروشگاهی چاپ استیکر‌ روی آورند. اگر شما هم به این حوزه علاقه دارید، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی چاپ استیکر، وارد دنیای فروش آنلاین شوید.