زمان مطالعه ۶ دقیقه

امکان جدید سازیتو: بارگذاری تصاویر گیف

امکان جدید سازیتو: بارگذاری تصاویر گیف

با بررسی نظرات پیشنهادی و کاربردی فروشگاه‌های اینترنتی، بروزرسانی‌ها با توجه به اولویت و اهمیت بالای آن‌ها به فروشگاه‌ساز سازیتو اضافه می‌شود. در این سری از بروزرسانی‌ها دو ویژگی منحصر بفرد اضافه شده را در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

بدون شک صرفه‌جویی در وقت برای بسیاری از افراد به خصوص صاحبان کسب و کار اینترنتی امر بسیار مهمی است که مزایای حائز اهمیتی را برای کسب و کار شما به ارمغان می‌آورد؛ اما اگر میخواهید در وقت مشتری‌هایتان هم صرفه‌جویی کنید یا به دنبال نوآوری در استفاده از تصاویر در طراحی سایت فروشگاهی خود هستید، فیچر‌های جدید سازیتو مختص شماست.

با گذشت زمان و بررسی نظرات پیشنهادی و کاربردی فروشگاه‌های اینترنتی، بروزرسانی‌ها با توجه به اولویت و اهمیت بالای آن‌ها به فروشگاه‌ساز سازیتو اضافه می‌شود. در این سری از بروزرسانی‌ها دو ویژگی منحصر بفرد زیر به پنل سازیتو اضافه شده است:

۱.امکان بارگذاری تصاویر با فرمت GIF

۲. اضافه شدن لینک خرید سریع

در ادامه به بررسی کلی و کاربردی هر یک از این ویژگی‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

۱.امکان بارگذاری تصاویر با فرمت GIF

قبل از اینکه به بررسی این ویژگی بپردازیم، به تعریف گیف توجه کنید:

GIF فرمت تصویری است که در سال ۱۹۸۷ توسط استیو ویلهایت، محقق علوم رایانه آمریكایی كه به دنبال راهی برای پویا کردن تصاویر در كمترین اندازه و زمان بود، اختراع شد. به طور خلاصه ، GIF مجموعه ای از تصاویر یا ویدئوی بدون صدا است که به طور مداوم تکرار می‌شود و احتیاجی به فشار دادن دکمه‌ای برای پخش ندارد.

در جامعه امروزی گیف‌ها کاملا پذیرفته شده و ترند فرمت تصویری سال‌های اخیر محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد این سبکی که بیش از ۱۰۰ میلیون از آن در این مدت زمان کوتاه بوجود امده است، به راحتی محبوببیت خود را در میان نسل جوان از دست ندهد. با توجه به این موضوع ، فکر می کنیم زمان آن رسیده است که همه‌ی ما این فرمت تصویری را به عنوان ابزاری موثر در بازاریابی، به ویژه در رسانه‌های اجتماعی، جدی بگیریم.

گیف‌ها چه ارزشی به کسب و کار اینترنتی شما اضافه می‌کنند؟

  • GIF‌های متحرک می‌توانند به برند شما ارزش قابل توجهی افزوده و شخصیت برند شما را نشان می‌دهند.
  • GIFها به راحتی قابل اشتراک هستند.
  • GIF نشان می‌دهد که شما به روندها و فرایندها توجه می‌کنید.
  • GIF روی یگری از شخصیت سرگرم کننده و فان برند شما را نشان می‌دهد.
  • GIF می‌تواند زمینه یا احساس بیشتری را در یک پیام بسیار کوتاه‌تر القا کند.

چه زمانی باید از گیف‌ها استفاده کنیم؟

این انیمیشن‌های بی‌صدا و شگفت‌انگیز، یادآور سرگرمی و دوری از جدیت مطلق است. آن‌ها نه تنها مخاطبان و مشتریان شما را درگیر خود می‌کنند، بلکه باعث می شوند برند شما بیش از حد، جدی جلوه نکند. اگر اهداف اصلی شما ایجاد آگاهی از برند، ایجاد شخصیت تجاری یا تولید محتوای ترند بیشتر است؛ گیف‌ها در تحقق این اهداف انتخاب هوشمندانه‌ای می‌توانند باشند. به همین جهت، کاربرد گیف‌ها را در قسمت زیر بیشتر توضیح داده‌ایم:

با استفاده از گیف، تصاویر محصولات را نمایش دهید.

تصاویر GIF پویا هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد جزئیات و حرکاتی را نشان دهند که عکس های ساکن به سادگی نمی‌توانند. این انیمیشن فرصتی عالی برای برجسته کردن عملکرد یا ویژگی کلیدی محصول شما را فراهم می کند.

دستورالعمل های بصری ارائه دهید.

اگر یک عکس هزار کلمه ارزش دارد، گیف چقدر ارزش دارد؟ یکی از بهترین راه‌ها برای انتشار محتوای آموزشی در وبلاگ یا محتوای داخلی فروشگاه اینترنتی خود، استفاده از فرمت گیف است. برای آموزش‌هایی که به صورت، دستورالعمل‌های گام به گام یا دستور العمل های کلی هستند، گیف‌ها یک روش عالی برای این سبک از آموزش مخاطبان محسوب می‌شوند و از آنجایی که آن‌ها برای همیشه در حال تکرار هستند، مخاطبان و مشتریان شما می‌توانند هر چند بار که نیاز به درک کامل داشته باشند، تماشا کنند.

به کمک گیف، داده‌های آماری خود را متحرک کنید.

این یک روش عالی برای به تصویر کشیدن داده‌های شما به شکل قابل فهم‌تری است. داده‌های آماری معمولا کسل‌کننده به نظر می‌رسند، اما با اضافه شدن مقداری رنگ و حرکت، مخاطبان خود را مجذوب محتوای خود کنید. این ویژگی بیشتر در وبلاگ‌نویسی منحصر بفرد و جذاب به‌کار می‌آید.

به چشم تیزر به گیف در فروشکاه اینترنتی خود نگاه کنید.

آیا می‌خواهید برای محصولات خود دمو یا تیزری درنظر بگیرید، گیف‌ها بهترین انتخاب برای شماست، زیرا در چند ثانیه، نمایش مورد قبولی از محصول را در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

محتوایی را به اشتراک بگذارید که باعث لبخند شما و مشتریان می‌شود

همیشه لازم نیست که گیف‌ها مربوط به موضوعاتی مثل نرخ تبدیل یا فروش باشند. ما پیشنهاد می‌کنیم برخی موارد جالب را فقط برای سرگرمی مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این در حقیقت یک روش متناسب برای ارتباط با بازدید کنندگان و افزایش تعامل است.

چگونه از گیف‌ها در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنیم؟

اضافه کردن گیف در سازیتو بسیار ساده است، کافیست گیف‌های اماده یا از پیش ساخته خود را در تصاویر محصول، اسلایدشو و دیگر بخش‌ها (قسمت‌هایی که امکان بارگذاری تصویر وجود دارد) بارگذاری کنید.

۲. اضافه شدن لینک خرید سریع

از دسته فروشگاه‌هایی هستید که حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام دارید؟ به اینستاگرام مارکتینگ می‌پردازید و ترافیک قابل توجهی را از صفحه‌های اجتماعی خود به سمت سایت فروشگاهی خود سوق می‌دهید یا فروش یک محصول منحصر بفرد را مورد هدف خود قرار دادید؟ ابزار جدید سازیتو مخصوص شماست.

لینک خرید سریع چیست؟

به کمک لینک خرید سریع، محصول انتخابی به طور خودکار در سبد خرید قرار گرفته و آماده انتقال به صفحه پردخت است.

لینک خرید سریع چه کاربردی دارد؟

  • باعث صرفه‌جویی در وقت شما و مشتریان و تسهیل روند خرید آن‌ها می‌شود
  • اگر تبلیغ و فروش یک محصول خاص را در نظر گرفتید، این لینک به طور هدف‌گذاری شده، حواس مشتریان شما را معطوف به محصول مورد نظر می‌کند.
  • همچنین اگر محصولات خود را در اینستاگرام قرار می‌دهید ولی فروش غیر رسمی‌ندارید، با قرار دادن لینک خرید سریع محصول در استوری‌های خود، مشتریان بالقوه خود را بدون اطلاف وقت به صفحه پرداخت آن محصول منتقل کنید. با اینکار چند قدم در تکمیل فرایند خرید، پیشی گرفته‌اید و به تسهیل روند خرید مشتریان کمک کرده‌اید.
  • همچنین اگر در حال راه‌اندازی یک کمپین هستید که هدف، فروش محصول خاص و ویژه‌ای است، با قرار دادن لینک خرید سریع خرید آن محصول در دکمه اسلاید شو، بنرها و غیره، مشتریان و بازدیدکنندگان خود را مستقیما به صفحه پرداخت هدایت کنید.

چطور لینک خرید سریع خرید محصول را در فروشگاه اینترنتی خود بیابیم؟

لینک خرید سریع در فروشگاه‌ساز سازیتو

  • برای این کار ابتدا وارد پنل خود شوید.
  • از منوی سمت راست، وارد بخش مدیریت محصولات شوید.
  • در پنل ویرایش محصول، از منوی بالا، بر روی قیمت و جزئیات کلیک کنید.
  • در انتهای نوار اطلاعات آماری محصول، دکمه‌ای تحت عنوان لینک خرید وجود دارد.
  • با کلیک بر روی دکمه، لینک کپی شده و در محل مورد نظر خود قرار دهید.

با استفاده از این دو قابلیت اضافه کردن تصاویر گیف و لینک خرید سریع، روند رشد کسب و کار و فروش خود را بهبود بخشید، همچنین شما می‌توانید پیشنهادات خود را از طریق ایمیل support@sazito.com با ما در میان بزارید.