زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

آموزش ادیت حرفه‌ای تصاویر محصول و برنامه‌های کاربردی

آموزش ادیت حرفه‌ای تصاویر محصول و برنامه‌های کاربردی

داشتن تصاویر زیبا برای محصولات یک المان بسیار مهم برای جذب مشتری است. تصاویر خود را زیبا ادیت کنید تا فروش بیشتری را تجربه کنید.

 


 

چرا تصویر محصول جذاب داشته باشیم؟

چرا تصویر محصول جذاب؟
قانون ۵ ثانیه را هیچ‌گاه از خاطر نبرید. هر کاربر نهایتا ۵ ثانیه به شما زمان می‌دهد تا با سایت و یا صفحه اینستاگرامتان او را تحت تاثیر قرار دهید. بعد از ۵ ثانیه شما هیچ کنترلی روی مخاطبان‌تان ندارید و کاربری که تاثیر مناسب را از شما نگرفته باشد از صفحه شما خارج خواهد شد. مخصوصا اگر سایتی برای فروش فایل دارید حتما به ادیت عکس و ساخت کاور‌های جذاب توجه کنید چپن همین موضوع است که باعث جذب مشتریان به محصول شما می‌شود
داشتن تصویر محصول ادیت شده و جذاب باعث جذب مشتریانی می‌شود که بدون شناختن شما به صفحه‌ی شما وارد می‌شوند. اگر بتوانید تاثیر مثبت را در نگاه اولیه در کاربران خور ایجاد کنید می‌توانید در ادامه فروش بیشتری را نیز تجربه کنید.
از سمتی دیگر داشتن یک صفحه زیبا با تصاویر جذاب نشانی از حرفه‌ای بودن را برای کاربران به وجود می‌آورد. و یک کسب‌و‌کار حرفه‌ای با داشتن تصاویرحرفه‌ای حس اعتماد مشتریان را بیشتر می‌کند پس از این امر در سایت و صفحات خود غافل نشوید.

 

داشتن تصاویر ادیت شده در سایت چه تاثیری دارد؟


طراحی سایت فروشگاهی نیازمند تصاویر مناسب است شما با ادیت عکس می‌توانید تصاویری که بر روی سایت فروشگاهی خود قرار می‌دهید را زیبا‌تر کنید. برای این که بتوانید یک سایت‌ بهینه از جهت تصاویر داشته باشیید. از یاد نبرید که حجم عکس‌های خود را به شکلی انتخاب کنید که سرعت لود سایت شما دچار مشکل نشود. سعی کنید عکس‌های شما به بیش از ۷۰ کیلوبایت نرسد تا بتوانید راه‌اندازی سایت فروشگاهی خود را بهینه انجام دهید.

هزینه سایت فروشگاهی شاید در وهله‌ی اول زیاد به نظر برسد. اگر هزینه زمانی کمی نیز بر روی داشتن عکس‌های جذاب بکنید، به راحتی می‌توانید هزینه‌ای را که برای طراحی سایت فروشگاهی خود کرده‌اید را جبران کنید.
داشتن یک سایت، اعتماد را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. در کنار داشتن سایت اگر به عکس‌های آن نیز توجه لازم را بکنید کاربرانی را خواهید داشت که هر لحظه سبد خرید خود را گسترده‌تر می‌کنند. و خرید‌های خود را بیشتر می‌کنند. چرا که عکس‌هایی که با آنها مواجه می‌شوند عکس‌هایی زیبا و درخور توجه است.

نداشتن عکس‌‌های مناسب در سایت باعث از دست رفتن مشتری می‌شود پس باید به آن توجه کرد تا مشتریان به جای حذب، از سایتتات فرار نکنند

 

بهترین برنامه‌های ادیت موبایل را بشناسید

برنامه‌های ادیت عکس موبایل
این روز‌‌ها موبایل‌ها عضو جدایی نا‌پذیر زندگی ما شده‌اند و برنامه‌های زیادی برای ادیت عکس در موبایل وجود دارند. انتخاب یک برنامه درست بعد از ‌ساخت سایت فروشگاهی‌ و ساخت یک الگو برای ادیت محصول، از لازمه‌های موفقیت یک وبسایت و یا یک آنلاین شاپ اینستاگرامی است. با شناختن برنامه‌های مطرح جهان در حوزه‌ی ادیت عکس می‌توانید این کار را حرفه‌ای‌تر هم انجام دهید. 

 

کنوا Canva

کنوا
کنوا یکی از برنامه‌های ادیت عکس تحت وب است که فشاری به سخت‌افزار دستگاه شما نمی‌آورد و شما می‌توانید به راحتی با آن عکس‌های محصول زیبا با تمپلیت‌های جذاب بسازید و ادیت کنید. برای آن‌که بتوانید استفاده بهتری از این برنامه داشته باشید و سریع‌تر عکس‌های خود را ادیت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده کنید.
این اپلیکیشن نیازی به فیلترشکن ندارد و شما می‌توانید به راحتی از آن برای ادیت عکس‌های خود استفاده کنید.


پیکس آرت PicsArt

پیکس آرت
پیکس آرت برنامه ای با امکانات مشابه فتوشاپ است که به عنوان برنامه ادیت عکس محصول کاربرد دارد، ;کار کردن با پیکس آرت از بهترین برنامه‌هایی است که با آن می‌توانید بلعکس فتوشاپ به سادگی عکس‌‌ها را ادیت کنید. از جمله امکاناتی که این برنامه در اختیار شما قرار می دهد، می توان به حذف بک گراند، نوشتن متن بر روی تصویر، تنظیم نور و شفافیت، استفاده از افکت های متنوع و ... اشاره کرد.
این اپلیکیشن در دو نسخه پولی و رایگان وجود دارد که نسخه رایگان آن نیز به راحتی می‌تواند جوابگوی نیاز شما برای ادیت عکس‌ها خواهد بود.
نکته قابل توجه این است که برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به فیلتر شکن دارید. این عیب در کنار امکانات بی شماری که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار می دهد، بسیار ناچیز است.
 

فتوشاپ لایت روم موبایل Lightroom Mobile

لایتروم موبایل
در این اپلیکیشن که بر خلاف دو اپلیکیشن قبلی کمی تخصصی‌تر است شما می‌توانید عکس‌ها را با ادیت‌های حرفه‌ای‌تر بسازید و کاربران خود را تحت تاثیر قرار دهید. این اپلیکیشن نیز در دو نسخه پولی و رایگان موجود است اما باز هم نسخه رایگان آن نیز به راحتی می‌تواند جوابگوی نیاز‌های شما برای ادیت تصاویر محصولتان باشد.

 

اسنپ سید Snapseed

اسنپ سید
اسنپ‌سید اپلیکیشن ادیت عکس کمپانی گوگل است. این اپلیکیشن به طور کاملا رایگان به کاربرانش سرویس می‌دهد و شما می‌توانید به سادگی از پس ادیت هر نوع عکسی بر‌بیایید. این برنامه کاربردی به طور مستقیم بر روی سیستم شما نصب می‌شود و نیاز به اینترنت برای کار کردن با آن نیست.

 

بهترین برنامه‌ها برای ادیت عکس در کامپیوتر

ادیت عکس در کامپیوتر

بسیاری از افراد برای ادیت عکس با کامپیوتر بسیار راحت‌ترند. برای این که بتوان عکس‌ها را در کامپیوتر ادیت کرد اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند ولی برای این‌که بتوان با کامپیوتر عکس‌‌های خوب را برای نگاه مشتریان ساخت نیاز به کمی دانش در کار کردن با نرم‌افزار‌های ادیت عکس است چراکه این اپلیکیشن‌ها کمی تخصصی‌تر به حوزه ادیت عکس می‌پردازند.

برنامه‌های شرکت ادوبی:

 

  • نرم‌افزار Adobe Photoshop CC

این نرم‌افزار در حوزه تخصصی ادیت عکس می‌تواند کمک ما در ساختن تصاویر محصول زیبا باشد و کار کردن با این نرم‌افزار نیاز به کمی دانش گرافیکی و فنی در کار کردن با این نرم‌افزار است.

  • نرم‌افزار Adobe Photoshop lightroom

این برنامه کاربردی نسبت به نسخه CC سبک‌تر است و کار با آن نیازمند دانش چندانی نیست. در این برنامه شما می‌توانید به راحتی نور، رنگ، کنتراست و شارپنس عکس‌ها را تغییر دهید و سایز آن‌ها را با توجه به استفاده‌تان بهینه‌سازی کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن قاب عکس‌های خود را نیز به اندازه‌ای که نیاز دارید ببرید.

  • نرم‌افزار Adobe Bridge

با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید به صورت گروهی سایز عکس را عوض کنید یا متا‌ دیتا‌ها را به عکس خود اضافه کنید. همچنین اگر حجم عکس‌هایتان برای قرار دادن در سایت یا شبکه‌های اجتماعی مناسب نیست می‌توانید به صورت گروهی از حجم عکس‌های خود بکاهید.

  • Skylum Luminar

Luminar یک نرم‌افزار برای ادیت عکس است که می‌توانید از آن هم به صورت کاملا اختصاصی استفاده کنید و هم آن را مثل یک افزونه به نرم‌افزارهایی مثل لایتروم، فتوشاپ و حتی Apple Photos اضافه کنید. نرم افزار Luminar از همان میانبرهای صفحه کلید مشابه لایتروم استفاده می‌کند بنابراین اگر پیش از این با لایتروم کار کرده باشید به راحتی می توانید با Luminar نیز کار کنید. ابزار‌های کاربردی این برنامه بیشتر از لایتروم است اما به کاملی فتوشاپ نیست. این امر می‌تواند هم یک امتیاز و هم یک ایراد باشد. محبوبیت این نرم افزار به دلیل داشتن اسلایدر هوش مصنوعی (AI Slider) است، که به صورت خودکار و خیلی سریع عکس شما را اصلاح می‌کند. به صورت کلی Luminar یک نرم افزار حرفه‌ای ادیت است که به عنوان رقیب محصولات ادوبی شناخته می‌شود.

نکاتی که برای ادیت عکس باید بدانیم

نکات ادیت عکس
ادیت عکس می‌تواند امری پیچیده باشد و رعایت نکات لازم می‌تواند دیده شدن محصولات شما را بیشتر می‌کند. در ادامه می‌توانید با خواندن نکات زیر بیشتر با ادیت عکس آشنا شوید.

اگر هنوز ‌راه‌کار‌‌های عکاسی‌ از محصول را نمی‌دانید اول لازم است که آن‌ها  را یاد بگیرید تا بتوانید پیش از ادیت تصاویر ماده اولیه‌ی مناسب‌تری داشته باشید

نور، روشنی کسب و کار شماست


تصویر محصولاتی که نور مناسبی داشته باشند، می‌توانند بهترین حس را به کاربران منتقل کنند. داشتن یک سایت که محصولات در آن با نور مناسب عکاسی و ادیت شده‌اند و جزئیات آن‌ها برای کاربران قابل رویت است می‌تواند دیدگاه مناسبی را دز مشتریان نسبت به محصول شما ایجاد کند

 

حواستان به پس‌زمینه عکس باشد


هرچقدر پس زمینه شما ساده‌تر باشد و در آن از رنگ‌های خنثی استفاده شده باشد، محصول شما بهتر دیده می‌شود و خود را نشان می‌دهد. داشتن پس زمینه‌های شلوغ و استفاده از محصول در محیط‌های واقعی باعث آن می‌شود که بخشی از توجه بیننده‌گان محصول شما، به اطراف جلب شود. استفاده از بکگراند‌های سفید و سیاه در چنین عکس‌هایی بیشتر توصیه می‌شود.

 

رنگ عکس را طبیعی تنظیم کنید


هر دوربین عکاسی با توجه به سنسور تصویر آن عکس را با دامنه رنگ‌های خاص خود ثبت می‌کند. شما در ادیت عکس می‌توانید به راحتی رنگ عکس را در نزدیک‌ترین حالت نسبت به واقعیت تنظیم کنید تا مشتریان‌تان اختلافی را بین کالایی که می‌فروشید و کالایی که مشتری دریافت می‌کند مشاهده نکنند.

 

شارپنس عکس را بیشتر کنید


در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها، در مرحله آپلود عکس بخشی از کیفیت عکس کاهش می‌یابد. شما برای این‌که بتوانید کیفیت عکس را حفظ کنید می توانید با افزایش دادن نسبی شارپنس عکس این مشکل را برطرف کنید و مشتریان شما بتوانند جزئیات کالایی را که می‌فروشید را مشاهده کنند.

 

زاویه مناسب محصول 


محصول را در زاویه‌ای قرار دهید که بیشترین دید را به مشتریان ارائه کند. مثلا اگر از گوشه محصول عکس را بگیرید دو سمت محصول را برای کاربران مشخص می‌کنید و مشتریان می‌توانند بیشتر با ظاهر محصول شما آشنا شوند.

 

تعیین نقطه فوکوس مناسب


نقطه فوکوس مناسب می‌تواند نگاه مخاطبان را به قسمت اصلی یک عکس جذب کند. به عنوان مثال برای عکاسی از گوشی‌های موبایل و اصلاح نقطه فوکوس در فتوشاپ شما می‌توانید نقطه فوکوس را در عکس بر روی دوربین گوشی قرار دهید


نتیجه‌گیری


ادیت عکس می‌تواند تصویری به مراتب گویا‌تر را برای مشتریان بسازد. داشتن تصاویری که ادیت مناسبی دارند می‌تواند مشتریان بلقوه‌ی شما را تبدیل به مشتریان بالفعل نماید. از سمتی دیگر قدم بعدی راه‌اندازی سایت فروشگاهی داشتن تصاویری است که حرفه‌ای بودن شما را به رخ رقبایتان بکشد. پس ادیت تصاویر محصول را همیشه در دستور کار خود قرار دهید تا یک سر و گردن بالا‌تر از دیگر رقبایتان باشید