زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام

افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های مهم و سودمند جهت بازاریابی اینستاگرامی است. در این مقاله، که راهنمای جامعی از افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام است، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از استوری اینستاگرام، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید و مخاطبان هدف خود را جذب صفحه‌ی اینستاگرامی‌تان کنید. 


بر اساس آمار و ارقام دنیای اینستاگرام، روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. همچنین این افراد علاقه‌مند به مشاهده و بررسی استوری صفحه‌ی اینستاگرامی کسب و کارها هستند. ۵۸ درصد افراد اعلام کرده‌اند که پس از مشاهده‌ی محصول در استوری اینستاگرام، به آن محصول و برند علاقه‌مند شده‌اند. ۵۰ درصد کاربران به این مسئله اشاره کرده‌اند که پس از مشاهده‌ی محصول یا خدمتی در استوری اینستاگرامی، اقدام به خرید آن محصول از طریق سایت فروشگاهی کرده‌اند. همه‌ی این موارد نشان‌دهنده‌ی اهمیت بسیار بالای استوری اینستاگرامی است. 
برای اینکه بتوانید به صورت هوشمندانه از استوری اینستاگرام برای افزایش فروش و افزایش فالوور اینستاگرامی استفاده کنید، نیاز است تا روش‌ها و تکنیک‌های مهم و سودمندی آشنا شوید. ما در این مقاله، راهنمای جامعی از استوری اینستاگرام در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما را با روش‌های افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. پس تا پایان همراه ما باشید. 

 

استوری اینستاگرام چیست؟

استوری اینستاگرام چیست؟
استوری اینستاگرام، قابلیتی در اینستاگرام است که به وسیله‌ی آن می‌توانید محتوای تصویری یا ‌ویدیویی‌ به همراه متن، به اشتراک بگذارید. استوری اینستاگرام، تنها تا ۲۴ ساعت برای افرادی که صفحه‌ی شما را دنبال می‌کنند قابل مشاهده و در دسترس خواهد بود. استوری اینستاگرام بر روی تصویر پروفایل صفحه‌ی شما قابل مشاهده است و از محتوایی که تحت عنوان پست اینستاگرامی و ‌ریلز اینستاگرامی‌ منتشر می‎‌کنید، کاملا جدا است. 
استوری اینستاگرام، قابلیت و ابزار منحصر به فردی برای افزایش فالوور و فروش در اینستاگرام است. به شرطی که بتوانید از آن به صورت هوشمندانه استفاده کنید. 

چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟

چگونه در اینستاگرام، استوری بگذاریم؟
برای اینکه بتوانید در اینستاگرام، استوری اینستاگرامی به اشتراک بگذارید، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد برنامه‌ی اینستاگرام شده و بر روی علامت (+) که بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید.
  2. سپس بر روی STORY  در منویی که برای‌تان باز شده، کلیک کنید.
  3. حال می‌توانید از ابزار استوری اینستاگرام و قابلیت‌های آن همچون بومرنگ استفاده کنید.

 

آیا با استوری اینستاگرامی، می‌توانیم فروش داشته باشیم؟

آیا با استوری اینستاگرامی، می‌توانیم فروش داشته باشیم؟
اینستاگرام، دارای بیش از یک بیلیون کاربر فعال است. همین موضوع به تنهایی باعث شده تا کسب و کارها و برندهای مختلف برای افزایش فروش و جذب مشتری از این شبکه‌ی اجتماعی استفاده کنند. 
استوری اینستاگرام، ابزاری با قابلیت‌های متعددی است. قابلیت‌هایی که سبب افزایش نرخ تعامل صفحه‌ی اینستاگرامی شده و برای کسب و کارتان افزایش فروش خواهند داشت. 
در نتیجه، جواب به این سوال، بله است. شما می‌توانید با استفاده از استوری اینستاگرام، افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید.

روش‌های افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرامی

روش‌های افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرامی
به اشتراک‌گذاشتن استوری اینستاگرام، کار بسیار آسان و ساده‌ای است. اما شما به عنوان صاحب برند و کسب و کار، هدفت‌تان تنها به اشتراک‌گذاری استوری اینستاگرام نیست. بلکه شما به دنبال این هستید که با استوری‌های اینستاگرامی خود، مخاطبان هدف‌تان را ترغیب به خرید کنید و افزایش فروش و مشتری در اینستاگرام داشته باشید.
برای این کار نیاز است که که استوری‌های اینستاگرامی خلاقانه به اشتراک بگذارید. برای هر استوری اینستاگرامی که قصد دارید منتشر کنید فکر کنید، برنامه‌ریزی کنید. به صورت قاعده‌مند و روزانه استوری به اشتراک بگذارید. و به صورت خلاصه، با روش‌ها و تکنیک‌های افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام آشنا باشید. در این قسمت شما را با مهم‌ترین و اساسی‌ترین ‌تکنیک‌های افزایش فالوور و افزایش مشتری‌ با استوری اینستاگرام آشنا خواهیم کرد. 

از هشتگ‌ها و تگ لوکیشن استفاده کنید

از هشتگ‌ها و تگ لوکیشن استفاده کنید
اگر می‌خواهید که استوری شما توسط افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند نیز دیده شود، می‌توانید از هشتگ‌ها و تگ لوکیشن استفاده کنید. هنگامی که کاربران بر روی یک هشتگ یا تگ لوکیشن به خصوصی کلیک کنند و به دنبال محتواهای مربوط به این ‌هشتگ‌ها‌ باشند، با مجموعه‌ای از استوری‌ها که از آن هشتگ‌ها و تگ لوکیشن‌های به‌خصوص استفاده کرد‌ه‌اند روبرو می‌شوند و می‌توانند استوری شما را ببینند. 
به این شکل می‌توانید، با استفاده از استوری، صفحه‌ی اینستاگرامی خود را به افرادی که شما را دنبال نمی‌کنند، نشان دهید و در نهایت افزایش فالوور و افزایش فروش در اینستاگرام داشته باشید. 

داستان تعریف کنید

داستان تعریف کنید
همه‌ی ما انسان‌ها از داستان تعریف کردن و داستان شنیدن لذت می‌بریم. حتما برای شما پیش آمده که مجذوب یک کتاب داستان شوید و مشتاقانه از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر بروید. شما می‌توانید در استوری‌های اینستاگرامی‌تان، طبق همین شیوه عمل کنید. 
از آنجا که استوری‌های اینستاگرامی، محدودیتی از نظر تعداد ندارند، می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد که در راستای اهداف کسب و کارتان، در استوری‌های اینستاگرامی‌تان داستان به خصوصی بگویید.
اگر برای انجام این کار ایده‌ای ندارید، می‌توانید داستان چگونگی راه‌اندازی کسب و کار خود را تعریف کنید. همین ایده را می‌توان به داستان چگونگی راه‌اندازی کسب و کارهای معروف در حوزه‌ی تخصصی فروش شما نیز تعمیم داد. 
اگر کسب و کار شما دارای تعداد نیروی کار است، می‌توانید در استوری‌های‌تان داستان چگونگی ورود آن‌ها به کسب و کارتان را بگویید.
کاربران به شنیدن داستان‌های واقعی از افراد واقعی علاقه‌مند هستند. این روش تاثیر بسیار زیادی بر ‌افزایش نرخ تعامل اینستاگرامی‌ صفحه‌ی شما خواهد گذاشت. 

با قابلیت نظرخواهی (poll) استوری، با فالوورها تعامل داشته باشید

با قابلیت نظرخواهی (poll) استوری، با فالوورها تعامل داشته باشید
هر کسب و کاری برای پیشرفت در مسیر خود، باید از نیازها و خواسته‎های مشتریان خود آگاه باشد. شما در استوری اینستاگرام، با قابلیت و ابزار نظرخواهی (poll)می‌توانید از خواسته‌‌ها، نیازها و علایق مشتریان هدف خود آگاه شوید. بدین صورت می‌توانید نسبت به ارائه‌ی محصولات و خدمات خود هوشمندانه‌تر عمل کنید. 
با ابزار نظرسنجی استوری اینستاگرام، از فالوورهای اینستاگرامی خود سوال بپرسید. پاسخ‌های مورد نظر را قراره داده و استوری اینستاگرامی را منتشر کنید. پس از اینکه استوری شما توسط افراد مختلف دیده شد و فالوورهای اینستاگرامی‌تان به نظرسنجی شما پاسخ دادند، می‌توانید درصد هر کدام از دو پاسخ را بررسی کنید و بر اساس آن برای محصولات و خدمات خود تصمیم‌گیری کنید. 
این ابزار، علاوه بر اینکه به شما اجازه می‌دهد تا درک درستی از فالوورهای اینستاگرامی خود داشته باشید، باعث تعامل میان صفحه‌ی اینستاگرامی شما و مخاطبان شده و در نتیجه سبب افزایش نرخ تعامل اینستاگرامی و افزایش فالوور با استوری اینستاگرام می‌شود.

از قابلیت Quiz در استوری اینستاگرامی بهره ببرید

از قابلیت Quiz در استوری اینستاگرامی بهره ببرید
استفاده از ابزار نظرسنجی، مزایایی دارد که در قسمت پیشین به آن اشاره کردیم. اما علاوه‌بر این قابلیت برای افزایش فالوور با استوری اینستاگرام، شما می‌توانید از ابزار Quiz نیز استفاده کنید. 
استفاده از این ابزار در استوری اینستاگرام سبب می‌شود علاوه بر اینکه بتوانید از نظرات، نیازها و خواسته‌ی فالوورهای اینستاگرامی خود آگاه شوید، با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنید و با شکل‌گیری یک مکالمه، تعامل اینستاگرامی خود را افزایش دهید.از دیگر مزیت‌های استفاده از ابزار Quiz این است که مخاطب شما احساس صمیمیت و نزدیکی با برند شما کرده و در نهایت سبب ‌جلب اعتماد مشتری‌ هدف‌تان می‌شود. 
برای مثال، اگر در حوزه‌ی فروش استیکر مشغول به فعالیت هستید، می‌توانید با استفاده از قابلیت Quiz در استوری اینستاگرام خود از مخاطبان سوالاتی مانند موارد زیر بپرسید:
آیا از کیفیت استیکرها راضی هستید؟
دوست دارید چه طرح‌هایی به استیکرها اضافه شود؟
و...
بدین ترتیب، شما علاوه بر اینکه از نظرات و خواسته‌های مشتریان اینستاگرامی خود آگاه می‌شوید، می‌توانید با آن‌ها تعامل داشته و نظر مشتریان خود را جلب کنید. 

نظرات و رضایت مشتریان را با استوری اینستاگرام، به اشتراک بگذارید

نظرات و رضایت مشتریان را با استوری اینستاگرام، به اشتراک بگذارید
در مقالات پیشین اشاره کرده بودیم که کسب تایید اجتماعی تاثیر بسزایی بر فروش شما می‌گذارد. یکی از راه‌های کسب تایید اجتماعی برای کسب و کارتان، به اشتراک‌گذاری رضایت مشتریان و نظرات مثبت‌ آن‌ها درباره‌ی محصول و خدمات شماست.
استوری اینستاگرام، قابلیت بسیار مناسبی برای به اشتراک‌گذاری رضایت مشتریان و نظرات آن‌هاست. شما می‌توانید نظرات و پیام‌های رضایت مشتریان‌تان را به صورت محتوایی تصویری و ویدیویی به همراه متن به اشتراک بگذارید. سپس می‌توانید مجموعه‌ی استوری ها را در یک هایلات مشخصی جمع‌آوری کنید.
روش دیگر برای به اشتراک‌گذاری رضایت مشتریان این است که، از مشتریان خود بخواهید تا در صفحه‌ی خودشان محصولی که از شما خریداری کرده‌اند را در قالب استوری به اشتراک بگذارند و صفحه‌ی شما را نیز تگ کنند. به این شکل شما با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ از آنجا که در استوری صفحه‌ای دیگر تگ شده‌اید، می‌توانید آن استوری را در صفحه‌ی خودتان ری‌استوری کرده و به عنوان رضایت مشتری به دیگران نشان دهید و تایید اجتماعی کسب کنید. از طرف دیگر این کار سبب می‌شود تا به نوعی صفحه و محصول شما از سمت مشتریان‌تان تبلیغ شده و برای شما ‌افزایش فالوور اینستاگرام‌ با استوری اینستاگرام به همراه داشته باشد. 

در استوری اینستاگرام، به سایت فروشگاهی‌تان لینک دهید
یکی از راهکارهای سودمند برای افزایش فروش با استوری اینستاگرام، این است که لینک سایت فروشگاهی خود یا لینک صفحه‌ی محصولی که به تازگی در فروشگاه اینترنتی خود موجود کرده‌اید را، در استوری اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید. 
این کار از چند جهت از مهم و سودمند است:

  1. تعامل استوری اینستاگرامی‌تان بالا می‌رود.
  2. باعث افزایش بازدید از سایت فروشگاهی‌تان می‌شود.
  3. سبب افزایش فروش می‌شود. 

البته نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای اینکه بتوانید لینک سایت فروشگاهی خود را در استوری اینستاگرام بگذارید، تعداد فالوورهای اینستاگرامی‌تان باید ۱۰ هزار نفر و بیشتر باشد. 
برای اینکه بتوانید در استوری اینستاگرام خود لینک مورد نظرتان را قرار دهید، باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  1. عکس یا ویدیویی که می‌خواهید لینکی مربوط به آن بدهید را در استوری اضافه کنید.
  2. پس از قرار دادن عکس/ ویدیو در استوری، می‌توانید بر روی آیکون لینک در قسمت بالایی استوری کلیک کنید و لینک مورد نظرتان را قرار دهید. 
  3. علاوه‌بر آیکون لینک در قسمت بالایی استوری اینستاگرام قرار دارد، می‌توانید صفحه را به سمت بالا بکشید (مانند کاری که برای استفاده تگ لوکیشن و دیگر موارد به شما نشان دادیم) و بر روی آیکون لینک کلیک کرده و لینک مورد نظرتان را اضافه کنید.
  4. سپس بر روی دکمه‌ی Done کلیک کرده و استور خود را منتشر کنید.

فراموش نکنید که پس از انتشار، استوری اینستاگرام را یک بار چک کنید تا از درستی لینک اطمینان حاصل کنید. 

طراحی سایت فروشگاهی با سازیتو

طراحی سایت فروشگاهی با سازیتو
همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه‌های افزایش فروش و افزایش فالوور در اینستاگرام از طریق استوری اینستاگرام، لینک‌دهی به سایت فروشگاهی‌تان است. طراحی سایت فروشگاهی، مزایای بسیاری برای کسب و کار شما دارد که شاید تاکنون از آن غافل بوده‌اید. 

  1. ساخت فروشگاه اینترنتی به کسب و کار شما اصالت می‌بخشد و تایید اجتماعی به همراه دارد.
  2. فروشگاه اینترنتی، سبب افزایش فروش در کسب و کار شما می‌شود. 
  3. راه‌اندازی سایت فروشگاهی، باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ی شما و مخاطبان هدف شما می‎شود.
  4. حضور فعال شما در فضای اینترنت با ساخت سایت فروشگاهی، باعث جذب مشتری مخاطب می‌شود. 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی مزایای بسیار دیگر نیز به همراه دارد. نیاز است که در خاطر داشته باشید که تنها راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، نمی‌تواند ضامن موفقیت کسب و کار شما و افزایش فروش و جذب مشتری شود. ساخت فروشگاه اینترنتی، یکی از موارد بسیار مهم و اصلی در مسیر پیشرفت فروش و پیشی‌گرفتن از رقبای‌تان است. 

فروشگاه‌ساز سازیتو، در کنار شماست تا بدون نگرانی از مسائل پیچیده و فنی ساخت سایت فروشگاهی، مانند اتصال درگاه، خرید دامنه و... بتوانید در عرض چند دقیقه اقدام به طراحی فروشگاه اینترنتی خود با هزینه ساخت سایت رایگان کنید. 
کافیست در سازیتو ثبت‌نام کنید و تنها با کلیک کردن بر روی چند دکمه، سایت فروشگاهی خود را بسازید و فروش خود را آغاز کنید.  

نتیجه‌گیری


استوری اینستاگرام، یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اینستاگرام است که کسب و کارها می‌توانند از آن در جهت افزایش فروش و افزایش فالوور در اینستاگرام استفاده کنند. برای استفاده‌ی هوشمندانه از استوری اینستاگرام در راستای بهبود بخشیدن به اهداف بازاریابی اینستاگرامی، نیاز است که با استوری اینستاگرامی، روش‌ها و تکنیک‌های استفاده از استوری اینستاگرامی برای افزایش فروش آگاهی داشته باشید و به صورت قاعده‌مند استفاده کنید. در این مقاله از سازیتو، راهنمای جامعی از افزایش فالوور و فروش با استوری اینستاگرام در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم با استفاده از مطالب این مقاله، به خوبی در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم بردارید.