زمان مطالعه ۶ دقیقه

داستان کارآفرینی دو دوست: لوندر

داستان کارآفرینی دو دوست: لوندر

داستان کارآفرینی، داستان موفقیت افرادی است که هوشمندانه در مسیر راه‌اندازی کسب و کار  قدم گذاشته و برای پیشرفت بیشتر، اقدام به راه‌اندازی سایت فروشگاهی کردند. در این مقاله، داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی لوندر را از زبان موسسان این فروشگاه خواهیم شنید. 



راه‌اندازی یک کسب و کار با چالش‌های معمول همراه است. بسیاری از افراد در مسیر راه‌اندازی کسب و کار، در برابر این چالش‌ها تسلیم شده و دیگر مسیر را ادامه نمی‌دهند. در طرف دیگر داستان، افرادی قرار دارند که با چالش‌های کارآفرینی، هوشمندانه برخورد می‌کنند و با تصمیمات درست، ادامه‌ی مسیر را با موفقیت طی می‌کنند.
اما چالش‌های راه‌اندازی کسب و کار چه هستند؟ صاحبان کسب و کارهای موفق چگونه با این چالش‌ها روبرو می‌شوند و سعی می‌کنند که آن‌ها را حل کنند؟ در این مقاله، گپ و گفتی لذت‌بخش با موسسان فروشگاه لوندر داشتیم و با مسیر کارآفرینی آن‌ها آشنا شدیم.

درباره‌ی لوندر


داستان کارآفرینی فروشگاه اینترنتی لوندر، از همکاری مشترک دو دوست آغاز می‌شود؛ نگار و فاطیما.  


سلام. نگار هستم. ۲۷ سالمه و بنیان‌گذار برند لوندر هستم. قبل اینکه لوندر رو تاسیس کنم، به دلیل علاقه‌ای که به طراحی لباس داشتم، برای خودم لباس طراحی می‌کردم.

سلام. من فاطیما هستم، ۲۷ سالمه، لیسانس طراحی لباس از دانشگاه الزهرا دارم.


چرا اسم لوندر رو انتخاب کردین؟


فاطیما:


هر دوی ما به رنگ یاسی علاقه داشتیم، بخاطر همین اسم لوندر رو انتخاب کردیم. چون لوندر به معنی یه عطر خیلی خوشبو هست، عطر سنبل، یه عطری که به آدم آرامش می‌ده است. ما سعی کردم که این آرامش رو در کارامون و طراحی‌هامون استفاده کنیم. 


نگار:


ما کارمون رو با ۴ تا نمونه‌کار شروع کردیم. راستش چون استرش داشتیم و نمی‌دونستیم که آیا کارهامون به فروش می‌ره و مردم می‌پسندن یا نه. روزی که اولین کارمون رو در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی‌مون پست کردیم، در ۱۵ دقیقه‌ی اول، اولین کارمون رو فروختیم. هنوزم اسم اولین مشتری‌مون رو یادمه. من و فاطیما هر دومون خیلی خوشحال بودیم که کارهامون مورد پسند واقع شده بود. 

 

چالش‌ها

 

راه‌اندازی سایت فروشگاهی
مسیر کارآفرینی فروشگاه لوندر، تنها با ۴ نمونه‌کار آغاز شد. اما استقبال فراوان از کارهای لوندر، روز به روز افزایش می‌یافت. فاطیما و نگار، از استقبال و فروش بالای محصولات بسیار خوشحال بودند، اما این خوشحالی جای خودش را به چالش‌ها و موانع داد.


فاطمیا:


در ۶ ماه اول، ما ۲۰۰ لباس فروش داشتیم. دیگه بعد از ۶ ماه سفارش‌هامون خیلی زیاد شده بود. تصمیم گرفتیم که یه دفتر طراحی کنیم که مشخصات کامل همه‌ی مشتری‌هامون داخلش باشه. که تا الان شماره‌ی آخرین سفارشمون، ۲۲۰۰.


نگار: 


راستش حجم سفارش‌هامون خیلی زیاد شده بود و کنترل کردن سفارش‌ها در دایرکت اینستاگرام، واقعا واسمون سخت بود. وارد کردن اطلاعات مشتری در دفتر، از یک جایی به بعد دیگه جوابگوی حجم بالای سفارش‌ها نبود. 

راه‌حل 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
اینستاگرام، بستر خوبی برای حضور در دنیای مجازی و معرفی برند و محصولات است، اما به هیچ‌عنوان نمی‌تواند بستری برای فروش و افزایش مشتری باشد. در نتیجه، کارآفرینان موفق با مشاهده‌ی چالش‌های فروش در اینستاگرام، به دنبال راه‌حلی مطمئن می‌گردند. این راه حل برای فروشگاه لوندر چه بود؟ 


نگار:


تصمیم گرفتیم که یک سایت فروشگاهی داشته باشیم، هم اینکه سفارش‌گیری خیلی سریع انجام می‌شد و هم اینکه به نظر من شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، ممکنه یک روزی باشند و روز دیگه در دسترس نباشن. ولی خب سایت یه پلتفرم دائمیه و بعد از سه سال برای برند ما لازم بود که حتما اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی کنیم. 

فرآیند

طراحی سایت فروشگاهی
فرایند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، فرایندی پیچیده است. کارافرین باید با مسائلی همچون خرید دامنه، اتصال درگاه، طراحی پوسته و... آشنا باشند. اما فروشگاه‌ساز سازیتو، با ایجاد بستری برای کسب و کارها، تمامی این موارد فنی و تخصصی را برای کارآفرینان رفع کرده و افراد تجربه‌ی خوبی از طراحی سایت فروشگاهی خواهند داشت. 


نگار: 


از روزی که شروع کردیم به طراحی سایت فروشگاهی، تیم فروشگاه‌ساز سازیتو خیلی پیگیر کارهامون بودند و همیشه به ما پیام می‌دادن و پیگیری می‌کردن و اگه سوالی داشتیم به خوبی پاسخ می‌دادن. این موضوع، واقعا به من حس اطمینان و خوبی می‌ده که متوجه می‌شم کار من براشون خیلی مهمه. فرایند راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، بسیار آسون و راحت بود، به طوری که نیاز نبود دانش طراحی سایت فروشگاهی داشته باشیم. خیلی سریع و در عرض چند دقیقه فروشگاه اینترنتی ما راه‌اندازی شد. 

 

نتایج 

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
نتایج راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه‌ساز سازیتو، برای نتایج مثبت و خوبی به همراه داشت. لوندر با طراحی سایت فروشگاهی، بیش از پیش گسترش می‌یابد، مشتریان لوندر خرید امن و لذت‌بخشی را تجربه می‌کنند و موسسان لوندر نیز از موانع و چالش‌های گذشته عبور کرده و به فکر اهداف بزرگ‌تری برای لوندر هستند.


فاطیما: 


در این مدتی که داریم کار می‌کنیم، شرکت‌های طراحی سایت فروشگاهی دیگه هم بودن که می‌خواستیم باهاشون کار کنیم اما وقتی با تیم سازیتو صحبت کردیم، خیلی راحت‌تر تونستیم بهشون اعتماد کنیم و تا اینجای کار، به شدت ازشون راضی هستیم. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، باعث شد که ما مشکلی از بابت ثبت سفارش‌ها نداشته باشیم، تنها با چند کلیک موجودی محصولات رو اعلام کنیم، کد تخفیف بذاریم و خیالمون از بابت خرید و فروش امن راحت باشه. از وقتی سایت فروشگاهی‌مون رو راه‌اندازی کردیم، مشتری‌ها بیشتر اعتماد می‌کنن و  فروش‌مون افزایش پیدا کرده. 

ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو


داستان کارآفرینی افراد، هیجان‌انگیز و همراه با چالش‌های معمول است. اما کارآفرینان موفق، هوشمندانه در مسیر رشد و پیشرفت کسب و کار خود قدم می‌گذارند. 
طراحی فروشگاه اینترنتی، مسیر کارآفرینی هر کسب و کاری را هموار می‌کند، آن را گسترش می‌دهد و ضامن موفقیت و اعتبار آن برند خواهد بود. 
مزیت‌هایی که فروشگاه‌ساز سازیتو به مشتریان حرفه‌ای خود اعطا می‌کند، دلیل اصلی و محکمی است که  ۱۳۱،۰۰۰ فروشگاه به سازیتو اعتماد کرده و سایت فروشگاهی خود را ساخته‌اند.
شما هم می‌توانید یکی از کارآفرینان موفق باشید. تنها کافیست در سازیتو ثبت‌نام کرده و در عرض ۱۵ دقیقه، سایت فروشگاهی خود را بدون نگرانی از موارد فنی و پیچیده همچون ‌خرید دامنه‌، ‌اتصال درگاه‌ و... با ‌هزینه ساخت سایت رایگان‌ بسازید و فروش خود را آغاز کنید.