زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول 

راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول 

راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول، موضوعی است که ذهن بسیاری از افرادی که علاقه‌مند به راه‌اندازی برند خود هستند، می‌باشد. در این مقاله به بررسی روش‌های راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 


بسیاری از افراد علاقه‌مند و مشتاق به راه‌اندازی کسب و کار خود هستند. اما این علاقه و اشتیاق به راه‌اندازی کسب و کار خود را عملی نمی‌کنند. وقتی از آن‌ها دلیل این کار را بپرسید احتمالا جواب‌های زیر را به شما بدهند.
«توانایی خرید محصولات مورد نظرم را ندارم»
«نمی‌توانم سرمایه‌ام را درگیر کنم.»
«جایی برای انبار کردن محصولات ندارم.»
«نمی‌دانم آیا کسب و کار موفقی خواهم داشت یا خیر.»
«مطمئن نیستم بتوانم برای کسب و کارم، نیرو استخدام کنم.»
اینگونه پاسخ‌ها در نهایت منجر می‌شوند تا افراد نسبت به راه‌اندازی کسب و کار خود دچار شک و تردید شوند و در بسیاری از موارد قید آن را بزنند. این نوع برخورد با راه‌اندازی کسب و کار، به خصوص برای افرادی که از درگیر کردن سرمایه‌شان ترس دارند کاملا طبیعی است. اما نکته‌ای که در این مقاله قرار است به شما بگوییم این است که هر فردی می‌تواند بدون داشتن محصول، کسب و کار خود را شروع کند.  
در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با روش‌های راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول آشنا کنیم. 

 

آیا امکان راه‌اندازی کسب و کار بدون محصول اولیه امکان‌پذیر است؟

راه‌اندازی کسب و کار بدون محصول اولیه

احتمالا برای‌تان سوال پیش می‌آید که اصلا امکان راه‌اندازی کسب و کار بدون محصول اولیه امکان‌پذیر است؟ چرا که شما برای فروش محصولات باید آن‌ها را در اختیار داشته باشید تا بتوانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. هر چند که این تفکر غلط نیست و داشتن محصول اولیه خیال شما را از بابت فروش‌تان راحت می‌کند، اما بدون محصول اولیه هم می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.
راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی کسب و کار، بدون تامین محصول اولیه وجود دارد. روش‌های راه‌اندازی کسب و کاری که می‌تواند در ابتدای کار‌تان به شما کمک کند تا بدون نگرانی از هزینه‌های بالا، اقدام به کسب درآمد از طریق اینترنت کنید. در ادامه به روش‌های راه‌اندازی کسب و کار، بدون محصول اولیه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید. 

دراپ‌شیپینگ

دراپ‌شیپینگ
یکی از روش‌های راه‌اندازی کسب و کار بدون محصول اولیه، دراپ‌شیپینگ است. ‌دراپ‌شیپینگ‌، یک نوع  خرده‌فروشی برای فروشگاه‌های اینترنتی است. در این روش، شخص خرده‌فروش محصولات را در انبار موجود ندارد و از طریق یک تامین‌کننده، محصولات را به مشتریان به فروش می‌رساند. 
برای اینکه مفهوم دراپ‌شیپینگ برای‌تان واضح و مشخص باشد، بگذارید مثالی بزنیم. فرض کنید که شما می‌خواهید در حوزه‌ی ‌فروش اکسسوری‌ فعالیت کنید. اما چندان علاقه‌مند به درگیر کردن سرمایه‌ خود در ابتدای کار نیستید، محصولات اولیه و مکانی برای انبار کردن محصولات‌تان ندارید. در این صورت می‌توانید به سراغ یک تامین‌کننده‌ی اکسسوری بروید و با این تامین‌کننده قرار دادی ببندید که در صورت فروش محصولات این تامین‌کننده در آنلاین‌شاپ اینستاگرامی یا وب‌سایت فروشگاهی‌تان، درصدی از فروش به شما تعلق بگیرد. 

 

مزایای دراپ‌شیپینگ

مزایای دراپ‌شیپینگ
دراپ‌شیپینگ، به عنوان یک روش مهم در راه‌اندازی کسب و کار و کسب درآمد بدون داشتن محصول، مزایایی برای افراد دارد. این مزایا به شرح زیر است:


دراپ‌شیپینگ، فرآیندی آسان برای راه‌اندازی کسب وکار است. 


شما به عنوان شخصی که علاقه‌مند به شروع کسب و کار خود هستید، لازم نیست که از دانش بیزینسی بالایی برخوردار باشید. اگر با اصول اساسی و پایه‌ی فروش آشنایی داشته باشید، به راحتی می‌توانید با استفاده از دراپ‌شیپینگ، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید.


مدیریت دراپ‌شیپینگ، ساده است. 


در این روش، شما نیازی به انجام کارهایی همچون استخدام کردن نیرو، اجاره کردن مکانی برای انبار کردن محصولات و... ندارید. در نتیجه می‌توانید به خوبی این مسیر را مدیریت کنید. 


فرايند دراپ‌شیپینگ، از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. 


یکی از مهم‌ترین مزایای دراپ‌شیپینگ، انعطاف‌پذیری آن است. در واقع با به کارگیری دراپ‌شیپینگ شما صاحب کسب و کار هستید و به عبارتی رئیس خودتان هستید. می‌توانید در خانه بنشینید و با یک لپ‌تاپ، فروش خود را انجام دهید. به خصوص اگر وب‌سایت فروشگاهی خود را راه‌اندازی کنید، در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و با تمرکز بر فروش، افزایش درآمد خواهید داشت.
این مزایا به خوبی نشان می‌دهند که با استفاده از دراپ‌شیپینگ، امکان رشد برند‌تان و میزان درآمد شما از فروش افزایش می‌یابد.

 

چگونه دراپ‌شیپینگ انجام دهیم؟

چگونه دراپ‌شیپینگ انجام دهیم؟

احتمالا با توجه به اهمیت دراپ‌شیپینگ در دنیای بازاریابی و مزایای بسیار خوب آن، علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار خود با استفاده از این روش شده‌اید. حال برای‌تان سوال پیش می‌آید که چگونه باید از این روش استفاده کنم؟
بگذارید قبل از هر چیز اجزای اصلی دراپ‌شیپینگ را برای‌تان نام برده و توضیح دهیم تا به خوبی با اصول پایه‌ای دراپ‌شیپینگ آشنا شوید. 
به طور کلی فرایند دراپ‌شیپینگ از ۶ قسمت تشکیل می‌شود:

  1. پلتفرم (Platform)
  2. فروشگاه آنلاین (Online Store)
  3. تامین کننده (Provider/ Merchant)
  4. مشتری (Customer)
  5. سرویس دلیوری (Delivery service)
  6. پشتیبانی (Support)

شاید در نگاه اول این اجزا شما را سردرگم کند و حتی بترساند. اما خیالتان را راحت کنیم. با فروشگاه‌ساز سازیتو، شما تنها در یک بخش از این اجزا فعالیت خواهید داشت‌؛ بخش فروشگاه آنلاین. 
درست است که در توضیح مفهوم دراپ‌شیپینگ، قید کردیم که شما باید به دنبال یک تامین‌کننده بگردید و پس از مذاکره و بستن قرارداد شروع به فروش محصولات کنید، اما فروشگاه‌ساز سازیتو با ایجاد بستری برای صاحبان کسب و کار این فرایندهای پیچیده و حتی خسته‌کننده را برای شما حذف کرده و بار این مسئولیت‌ها را از دوش شما برمی‌دارد. 
فقط کافیست که ابتدا ‌نیچ ‌مورد نظر خود را انتخاب کرده و در فروشگاه‌ساز سازیتو اقدام به ‌راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌ کنید. سازیتو با تسهیل مراحل و فرایندهایی چون پیدا کردن تامین‌کننده، طراحی سایت فروشگاهی رایگان و خدمات مربوط به آن (مانند بهینه‌سازی سایت فروشگاهی برای موتور‌های جستجو) به شما امکان این را می‌دهد که صاحب برند خود شوید و افزایش فروش و جذب مشتری داشته باشید. 

 

طراحی سایت فروشگاهی، قدم اول در دراپ‌شیپینگ

طراحی سایت فروشگاهی، قدم اول در دراپ‌شیپینگ

حالا زمان آن است که کار را شروع کنیم. قدم اول این است که اقدام به طراحی سایت فروشگاهی خود کنید. طراحی فروشگاه اینترنتی در نگاه اول برای افرادی که تخصصی در این کار ندارند، ممکن است پیچیده به نظر بیاید. مواردی مانند ‌خرید دامنه‌، اتصال درگاه، طراحی پوسته و… از جمله مسائل فنی و تخصصی در ساخت فروشگاه اینترنتی است. اما امروزه پلتفرم‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌ساز‌ها ایجاده شده‌اند که هدف‌شان تسهیل این مسائل است. یکی از این پلفترم‌های معتبر و موفق در زمینه‌ی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، فروشگاه‌ساز سازیتو است. سازیتو با ارائه‌ی خدمات متعدد، به شما در مسیر راه‌اندازی کسب و کارتان کمک می‌کند. به این ترتیب شما بدون نگرانی از مسائل پیچیده و زمان‌بر، می‌توانید بر فروش خود تمرکز کنید و در مسیر رشد و موفقیت در بازاریابی، هوشمندانه قدم بردارید. 
از جمله مزایای ساخت سایت فروشگاهی با سازیتو، عبارتند از:

  1. راه‌اندازی سریع فروشگاه
  2. راه‌اندازی فروشگاه بصورت رایگان!
  3. اتصال درگاه مستقیم و غیرمستقیم شخصی
  4. عدم محدودیت در فضای میزبانی و پهنای باند
  5. امکان فروش انواع فایل، محصولات فیزیکی و خدمات
  6. امکان ایجاد دسته‌بندی برای محصولات
  7. امکان اتصال به سرویس‌های حمل و نقل مانند الوپیک
  8. امکان دریافت نماد الکترونیک یا enamad

قابل ذکر است که مزایای ‌طراحی فروشگاه اینترنتی‌ با فروشگاه‌ساز سازیتو تنها به این موارد محدود نمی‎ شود. با مراجعه به ۲۵ دلیل برای اینکه فروشگاه ساز سازیتو را انتخاب کنید می‌توانید با دیگر مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی با سازیتو آشنا شوید. 

 

افیلیت مارکتینگ 

افیلیت مارکتینگ 
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، یکی از روش‌های بازاریابی است. در این نوع بازاریابی، کسب و کارها و برندها برای تبلیغ و فروش محصولات خود، به ناشران مورد نظر هزینه پرداخت می‌کنند. این ناشران، همکاران فروش هستند و می‌توانند به ازای هر فروشی که از طریق تبلیغات آنها انجام می‌شود، کمیسیون دریافت کنند. 
فرایند افیلیت مارکتینگ بسیار ساده است. اگر شخصی با کلیک بر لینک افیلیت شما خریدی انجام دهد، شما درصدی از فروش را به عنوان کمیسیون افیلیت دریافت می‌کنید.
ممکن است به نظرتان برسد که افیلیت مارکتینگ همان دراپ‌شیپینگ است. در واقع، با وجود شباهت‌هایی بین این دو روش بازاریابی، تا حد زیادی افیلیت مارکتینگ و دراپ‌شیپینگ شبیه به هم هستند. اما تفاوت‌هایی نیز بین این دو روش وجود دارد. در قسمت بعدی به شباهت‌ها و تفاوت‌های افیلیت مارکتینگ و دراپ‌شیپینگ خواهیم پرداخت تا درک بهتری از این دو روش بازاریابی داشته باشید.

 

تفاوت‌ها و شباهت‌های دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ

تفاوت‌ها و شباهت‌های دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ
شباهت‌های دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتنیگ

 

  1. دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ هر دو این امکان را به فرد می‌دهند، تا بدون نیاز به محصول کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند. 
  2. شروع کسب وکار با این دو روش، بسیار آسان و فوری است.
  3. دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ، هر دو تقریبا روش‌های بدون خطر در سرمایه‌گذاری هستند.
  4. هر دو این روش‌ها، از هزینه‌ی کمی برای شروع برخوردار هستند. 
  5. دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ هر دو پتانسیل کسب درآمد بسیار بالایی دارند. 

تفاوت‌های دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ

 

  1. با استفاده از دراپ‌شیپینگ، شما محصول را از طریق سایت فروشگاهی خود به فروش می‌رسانید. اما در افیلیت مارکتینگ مشتری، با استفاده از لینک ارجاع شما به یک سایت دیگر هدایت می‌شود. 
  2. در روش دراپ‌شیپینگ، شما می‌توانید قیمت و هزینه‌ی محصول را خودتان تعیین کنید. اما در افیلیت مارکتینگ تعیین هزینه‌ی محصول در دست شما نیست. 
  3. در روش دراپ‌شیپینگ شما هزینه‌ی فروش محصول را به محض اینکه از سمت مشتری پرداخت شد، دریافت می‌کنید. اما در افیلیت مارکتینگ برای دریافت کمیسیون خود باید از یک تا سه ماه منتظر بمانید.

بالاخره کدام؟ دراپ‌شیپینگ یا افیلیت مارکتینگ؟

دراپ‌شیپینگ یا افیلیت مارکتینگ؟

هر دو روش، یعنی دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ، روش‌های خوبی برای راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول هستند و شباهت‌هایی به هم دارند. اما همانطور که در بخش تفاوت‌های دراپ‌شیپینگ و افیلیت مارکتینگ اشاره کردیم، روش دراپ‌شیپینگ از مزایای بسیار و بهتری نسبت به افیلیت مارکتینگ برخوردار است. پیشنهاد ما به شما نیز سرمایه‌گذاری بر دراپ‌شیپینگ به عنوان روشی سودمند و موثر برای راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول و افزایش فروش و کسب درآمد از اینترنت است.

نتیجه‌گیری


راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول، یکی از دغدغه‌های مهم افرادی است که مشتاق به شروع کسب و کار خود هستند. این موضوع شاید در نگاه اول منطقی به نظر نیاید و بسیاری از افراد آن را غیرممکن بدانند. طبیعتا برای شروع یک کسب و کار نیاز به محصول و سرمایه دارید. اما بدون داشتن محصول نیز می‌توانید کسب و کار خود راه‌اندازی کنید. در این مقاله به بررسی روش‌های راه‌اندازی کسب و کار بدون نیاز به محصول پرداختیم و به یکی از مهم‌ترین و سودمندترین روش‌های راه‌اندازی کسب و کار بدون محصول، یعنی دراپ‌شیپینگ اشاره کردیم. با استفاده از مطالب این مقاله با خیال آسوده، در سازیتو ثبت نام کنید، کسب و کار خود راه راه‌اندازی کرده و در آن پیشرفت کنید.