زمان مطالعه ۱۱ دقیقه

مزایای وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

مزایای وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی

وبلاگ فروشگاه اینترنتی و وبلاگ‌نویسی، اهمیت و مزایای بسیاری برای هر کسب و کاری دارد. اگر به دنبال پاسخی برای «چرا باید وبلاگ فروشگاهی داشته باشیم؟» و مزایای وبلاگ فروشگاه اینترنتی هستید، این مقاله را از دست ندهید. 


اگر مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی، همچون خرید دامنه، اتصال درگاه، هزینه ساخت سایت فروشگاهی و... را انجام داده‌اید و یک فروشگاه اینترنتی کامل با فروشگاه‌ساز سازیتو ساخته‌اید، از بخش وبلاگ فروشگاهی غافل نشوید. 

در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مزایای وبلاگ فروشگاه اینترنتی و وبلاگ‌نویسی آشنا کنیم. 

 

چرا باید پست وبلاگ تولید کنیم؟ 

چرا باید پست وبلاگ تولید کنیم؟ 
وبلاگ‌ها محتوای قابل اشتراک‌گذاری بیشتری نسبت به پست‌های محصولات یا خدمات شما برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند تا با دیگران در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. تولید پست وبلاگ، یک راه عالی برای 

  1. آموزش مشتریان
  2. ارائه نکات یا نحوه انجام کارها 
  3. ایجاد ارتباط بیشتر با برند شما است.

تولید محتوای بلاگ چیست؟

تولید محتوای بلاگ چیست؟
تولید محتوای وبلاگ تجاری، یک استراتژی بازاریابی است که از وبلاگ‌نویسی برای دیده شدن بیشتر کسب و کار شما در فضای آنلاین استفاده می‌کند. وبلاگ سایت فروشگاهی، یک کانال بازاریابی است (درست مانند رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و غیره) که به حمایت از رشد کسب و کار کمک می‌کند.

مزایای وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی 

مزایای وبلاگ برای فروشگاه اینترنتی 
وقتی به بخش وبلاگ برخی از سایت‌های فروشگاهی نگاهی می‌انداختم، متوجه شدم بسیاری از صاحبان کسب و کار از اهمیت و مزایای وبلاگ فروشگاه اینترنتی و وبلاگ‌نویسی غافل هستند. چرا که اغلب از تاریخ آخرین پست وبلاگ‌شان مدت زمان زیادی می‌گذشت و بخش وبلاگ، بخش خاک‌خورده‌ی سایت فروشگاهی بود. 
در این بخش به مزایای وبلاگ فروشگاه اینترنتی و وبلاگ‌نویسی اشاره می‌کنیم تا با تاثیر مهم و شگرف وبلاگ برای سایت فروشگاه اینترنتی آشنا شوید. 

 

افزایش ترافیک سایت فروشگاهی 

افزایش ترافیک سایت فروشگاهی 

آیا به دنبال این هستید که بازدید و در نهایت ترافیک فروشگاه اینترنتی‌تان را افزایش دهید؟ 


راه‌حل شما در وبلاگ‌نویسی است. در واقع، یکی از مزیت‌های اصلی وبلاگ فروشگاه اینترنتی، افزایش ترافیک سایت فروشگاهی است.
به روش‌هایی فکر کنید که مردم  سایت فروشگاهی شما را پیدا می‌کنند:

  1. افراد می‌توانند نام شما را مستقیماً در مرورگر خود تایپ کنند، اما این موضوع در مورد مخاطبانی صدق می‌کند که شما و کسب  و کارتان را از قبل می‌شناختند. آنها می‌دانند که شما چه کسی هستید و این به شما کمک نمی‌کند تا ترافیک بیشتری نسبت به آنچه قبلاً دریافت می‌کنید داشته باشید.
  2. می‌توانید با خرید یک لیست ایمیل، ایمیل افراد را منفجر کنید، و امیدوار باشید که برخی افراد ایمیل‌ها را باز کرده و روی آن کلیک کنند تا ترافیک سایت فروشگاهی شما افزایش پیدا کند. اما این موضوع این هزینه‌بر است و همینطور امری غیرقانونی به شما می‌رود. 
  3. یا می‌توانید با قرار دادن هزاران تبلیغات پولی، هزینه ترافیک را بپردازید، که این موضوع غیرقانونی نیست اما همچنان بسیار هزینه‌بر است. و به محض اینکه پول‌تان تمام شود، ترافیک شما نیز متوقف می‌شود.


بنابراین، چگونه می توانید ترافیک یا خوانندگان جدیدی را به سایت خود جذب کنید؟ شما می توانید از طریق وبلاگ‌نویسی (داشتن یک وبلاگ باکیفیت فروشگاه اینترنتی) و بهینه‌سازی سایت خود برای موتو‌ر‌های جستجو این کار را انجام دهید. 

چگونه؟
به تعداد صفحات سایت فروشگاهی‌تان فکر کنید. احتمالا یک تن نیست، درست است؟
و به این فکر کنید که چند بار آن صفحات را به روز می کنید. احتمالاً نه آنقدر ها، درست است؟

خب، وبلاگ‌نویسی یک راه عالی برای حل هر دوی این مشکلات است.
هر بار که یک پست وبلاگ ایجاد و منتشر می‌کنید به معنی ایجاد یک صفحه ایندکس‌شده دیگر در فروشگاه اینترنتی شما است. این موضوع، نشان‌دهنده‌ی فرصتی دیگر برای شماست تا در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر شوید و ترافیک را به سایت فروشگاهی خود در جستجوی ارگانیک هدایت کنید.
این عمل همچنین، یک نشانه دیگر برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است  که متوجه شوند سایت فروشگاهی شما فعال است، و آنها باید مرتباً فروشگاه اینترنتی‌تان را بررسی کنند تا ببینند چه محتوای جدیدی ظاهر می‌شود.

با سایت ساز سازیتو در سریع‌ترین زمان ممکن فروشگاه اینترنتی خودتان را طراحی کنید.

استفاده از محتوای وبلاگ برای شبکه‌های اجتماعی 

استفاده از محتوای وبلاگ برای شبکه‌های اجتماعی 
یکی دیگر از مزایای وبلاگ فروشگاه اینترنتی این است که به شما کمک می‌کند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی دیده شوید. هر بار که مقاله جدیدی ایجاد می‌کنید، محتوایی ایجاد می‌کنید که افراد می‌توانند در شبکه های اجتماعی - توییتر، لینکدین، فیس بوک، پینترست - به اشتراک بگذارند. همین مسئله، به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان را در معرض مخاطبان جدیدی قرار دهد که احتمالا هنوز شما را نمی‌شناسند. 
محتوای وبلاگ همچنین به تداوم حضور شما در رسانه‌های اجتماعی کمک می کند.


به جای اینکه همیشه از مدیر رسانه‌های اجتماعی خود بخواهید که محتوای کاملاً جدید برای رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند (یا خودتان آن محتوا را ایجاد کنید)، وبلاگ شما می تواند به عنوان مخزن محتوا عمل کند.
شما با محتوای وبلاگ، دسترسی اجتماعی خود را تقویت می‌کنید و بازدیدکنندگان جدید سایت فروشگاهی  را از طریق شبکه‌های اجتماعی خود به وبلاگ خود هدایت می‌کنید. 

تبدیل کردن بازدیدکنندگان سایت به مشتری

تبدیل کردن بازدیدکنندگان سایت به مشتری
اکنون که مقداری ترافیک از طریق وبلاگ شما به سایت فروشگاهی‌تان می‌آید، فرصتی دارید که آن ترافیک فروشگاه اینترنتی را به سرنخ یا همان مشتری بالقوه تبدیل کنید.
همانطور که هر پست وبلاگ، یک صفحه‌ی ایندکس‌شده دیگر است، هر پست می‌تواند فرصت جدیدی برای ایجاد سرنخ‌های جدید باشد.

روش کار ساده است: فقط به هر پست وبلاگ یک فراخوان عمل یا call to action اضافه کنید.

اغلب، این فراخوان‌ها منجر به مواردی مانند کتاب‌های الکترونیکی رایگان، برگه‌های اطلاعاتی، وبینارها، یا اساساً دارای هر محتوایی می‌شود که کسی مایل به تبادل اطلاعات خود باشد.
نحوه کارکرد تبدیل بازدیدکنندگان سایت فروشگاهی به مشتریان بالقوه، به صورت زیر است:

  1. بازدید کننده  وارد فروشگاه اینترنتی می‌شود
  2. بازدیدکننده فراخوان عمل برای یک پیشنهاد رایگان را می‌بیند
  3. بازدیدکننده بر روی فراخوان عمل کلیک می‌کند و به صفحه فرود (یا همان لندینگ‌پیج ) می‌رود که حاوی فرمی است تا اطلاعات خود را پر کند.
  4. بازدید کننده فرم را پر می‌کند، اطلاعات را ارسال می‌کند و پیشنهاد رایگان را دریافت می‌کند.

در واقع، 99.9 درصد از پست‌های وبلاگی که منتشر می‌کنیم،  دارای دکمه‌های فراخوان هستند و پست‌های شما نیز باید دارای فراخوان عمل باشند. به این ترتیب ترافیک سایت فروشگاهی‌تان را به سرنخ‌ها یا مشتریان بالقوه برای تیم فروش خود تبدیل می‌کنید.
نکته: لزوما همه خوانندگان وبلاگ شما، تبدیل به سرنخ نمی‌شوند، و این موضوع اشکالی ندارد. هیچ سایت فروشگاهی‌ نمی‌تواند 100٪ افرادی را که وبلاگ آنها را می‌خوانند به سرنخ تبدیل کند. فقط وبلاگ نویسی کنید، هر پست وبلاگ را با فراخوان عمل منتشر کنید و هر ماه برای بهبود معیار تلاش کنید.

نتایج مثبت طولانی‌مدت 

نتایج مثبت طولانی‌مدت 
بهترین وبلاگ‌های تجاری به سوالات رایج خوانندگان و مشتریان خود پاسخ می‌دهند.
اگر به طور مداوم محتوا یا مقالات ارزشمندی را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید، این کار، شما را به عنوان یک رهبر صنعت یا مرجع متخصص در نظر آنها معرفی می‌کند.

آیا می‌توانید تصور کنید که ارسال یک پست وبلاگ آموزشی که برای روشن کردن مسائل مشتری سردرگم نوشته‌اید، چه تاثیری دارد؟ یا اگر یک فروشنده، محتوای وبلاگ نوشته شده توسط فروشنده خود را کشف کند، چند معامله دیگر می‌تواند ببندد؟
«ایجاد اعتبار» شاید به اندازه ایجاد ترافیک سایت فروشگاهی و تبدیل سرنخ‌ها، نقش مستقیم و لحظه‌ای در افزایش فروش شما نداشته باشد، اما موضوعی بسیار قدرتمندی است. می‌توانید از آن برای سنجش میزان فروش استفاده کنید.
چرا که در نهایت، این همان مسئله‌ای است که بسیاری از پست های وبلاگ شما برای کسب و کارتان به ارمغان می‌آورند. 

  • فرض کنید مشتریان بالقوه، پاسخ سوالات روزمره خود را از طریق پست‌های وبلاگی که توسط افراد شرکت شما نوشته شده است پیدا کنند. در این صورت، آنها به احتمال زیاد با اعتماد به آنچه شما می‌گویید وارد قیف فروش می‌شوند، زیرا شما در گذشته به آنها کمک کرده‌اید - حتی قبل از اینکه بخواهند چیزی از شما بخرند.
  • مشتریان بالقوه‌ای که پست‌های وبلاگ شما را خوانده‌اند، معمولاً با آگاهی بیشتر از محصولات و خدمات شما، جایگاه شما در بازار و صنعت وارد قیف فروش می‌شوند. این مسئله سبب می‌شود تا یک مکالمه فروش بسیار سازنده تر از مکالمه‌ای که بین دو غریبه نسبی برگزار می‌شود، باشد.
  • فروشندگانی که با سؤالات خاصی مواجه می شوند که نیاز به توضیح عمیق یا پاسخ مستند دارند، می‌توانند از آرشیو پست‌های وبلاگ استخراج کنند. این مقالات نه تنها به حرکت سریع‌تر فرآیند فروش کمک می‌کنند، بلکه فروشنده را به‌عنوان منبعی مفید برای مشتریان احتمالی خود قرار می‌دهند و این موضوع در نهایت به ایجاد اعتماد در مشتری کمک می‌کند.

کمک به لینک‌بیلدینگ (لینک‌سازی)
لینک های ورودی یا بک لینک‌ها از جمله 200 عاملی هستند که الگوریتم گوگل هنگام رتبه‌بندی یک سایت در صفحه نتایج موتور جستجو در نظر می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان و صاحبان مشاغل کوچک نیز بر این باورند که بک لینک‌ها سومین عامل مهم در بهینه‌سازی موتورهای جستجو هستند.
اگرچه ایجاد لینک‌های ورودی ضروری است، 41 درصد از کارشناسان سئو می‌گویند لینک‌سازی چالش برانگیزترین بخش بهینه‌سازی موتورهای جستجو است.

هنگامی که مقالاتی را ایجاد می‌کنید که نه تنها برای مشتریان بالقوه خود بلکه برای سایر شرکت‌هایی که مخاطبان شما آنها را رهبران صنعت می‌دانند نیز ارزشمند هستند، لینک‌سازی مرتبط آسان‌تر خواهد بود.
لینک‌سازی سایت‌های معتبر به عنوان یک رای اعتماد یا توصیه از سایر سایت‌ها عمل می‌کند. و این به Google نشان می‌دهد که شما قابل اعتماد و متخصص در صنعت خود هستید.
یکی دیگر از مزایای بک لینک‌ها این است که به شما در ایجاد اعتبار دامنه کمک می‌کند. اعتبار دامنه، در نهایت به بهبود کشف کلی شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند.

 
اشتراک‌گذاری اخبار کسب و کار

اشتراک‌گذاری اخبار کسب و کار
وبلاگ فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کار بزرگ و کوچک، وسیله ای برای به اشتراک گذاشتن اخبار و داستان‌های شرکت است.
وبلاگ‌‌های فروشگاه اینترنتی، نه تنها می‌توانند حاوی مقالاتی باشند، بلکه می‌توانند حاوی اخباری باشند که نشان می‌دهند یک شرکت در حال انجام چه کاری است.


آیا مدیر بازاریابی محتوای جدیدی استخدام کرده‌اید؟ آن را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
با کارشناسان بازاریابی آنلاین و صنعت مصاحبه کردید؟ آن را در وبلاگ خود قرار دهید.
مطالعه موردی (یا همان کیس استادی) درخشانی دارید که نشان می‌دهد محصولات و خدمات شما چگونه به مشتریان کمک می‌کنند؟ به مخاطبان خود در مورد آن، در وبلاگ خود بگویید.


برای مثال، فروشگاه‌ساز سازیتو، با به اشتراک گذاشتن مطالعه‌ موردی (کیس‌استادی) کارآفرینان موفق در قالب مقالاتی همچون داستان پیشرفت یک زوج کارآفرین: آدان‌لند، داستان موفقیت کارآفرین طبیعت‌گرد: فاروی، از ایده‌ها و علایق تا راه‌اندازی کسب و کار: مائدکالکشن، داستان کارآفرینی دو دوست: لوندر و… به مخاطبان وبلاگ سازیتو، نشان می‌دهد که محصولات و خدمات این فروشگاه‌ساز چگونه می‌تواند به مشتریان کمک کند. 
به اشتراک گذاری اخبار شرکت در وبلاگ سایت فروشگاهی شما، نه تنها برند شما را انسانی می‌کند، بلکه به مخاطبان شما کمک می‌کند تا ببینند که شما همیشه قصد فروش ندارید.

نتیجه‌گیری


با وجود تقریباً 4 میلیارد نفر در سراسر جهان که در حال حاضر به اینترنت متصل هستند، زمان بسیار مناسبی برای کسب و کار هاست که وبلاگ‌نویسی را در استراتژی بازاریابی خود قرار دهند. 
وبلاگ‌نویسی، نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت فروشگاهی و تبلیغ محصولات و خدمات شما می‌شود، بلکه کمک می کند تا میان شما و مشتریان بالقوه‌تان، اعتماد ایجاد شود. 
در این پست، ما به بررسی مواردی همچون مزایای وبلاگ‌نویسی برای کسب و کارها اشاره کردیم و همچنین به این موضوع  پرداختیم که چگونه می‌توانید با ایجاد محتوای مرتبط که لینک‌های ورودی و ترافیک را به سایت شما هدایت می‌کند، آغاز به کار کنید.