زمان مطالعه ۱۰ دقیقه

چطور به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهیم؟

چطور به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهیم؟

برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی خود، چطور به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهید؟ اینفلوئنسر مارکتینگ چه کمکی به کسب و کار اینترنتی شما می‌کند؟ در این مقاله، به طور کامل درباره‌ی این روش تبلیغات، صحبت کرده‌ایم.


اگر یکی از اشخاص معروف که محبوبیت بسیاری دارد، در پست یا استوری‌های خود، محصولی را معرفی کند، به پیج آن کسب و کار نگاه می‌کنید؟ چقدر احتمال دارد آن محصول را خریداری کنید؟
سال‌ها پیش شرکت توییتر آماری ارائه کرد که طبق آن گفته میشد ۵۶٪ از افراد فقط طبق توصیه دوستان و خانواده‌شان خرید می‌کنند. در همین آمار گفته شده که ۴۹٪ از شرکت‌کنندگان نیز، خرید خود را از طریق تبلیغات اینفلوئنسرها انجام می‌دهند. با توجه به همین آمار می‌توانید متوجه‌ی تاثیر بسیار زیاد اینفلوئنسرها روی فالوورهای خود شوید.
اینفلوئنسرها در ابتدا از طریق اینستاگرام فعالیت خود را شروع کردند، در حال حاضر همچنان بخش عظیمی از فعالیت خود را از طریق اینستاگرام انجام می‌دهند اما به مرور زمان در باقی شبکه‌های اجتماعی مانند تیک‌تاک و لینکدین افرادی شروع به فعالیت کردند.
بیشتر فعالیت اینفلوئنسرها شامل تبلیغات می‌شود، اگر شما هم به فکر تبلیغات از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ هستید، در این مقاله با ما همراه باشید تا از فوت و فن تبلیغات اینفلوئنسری باخبر شوید و کمپین تبلیغاتی موفق‌تری را طراحی کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر همان شخصی است که با انتشار محتواهای مختلف در یک حوزه مشخص، جامعه‌ای از افراد را تحت تاثیر قرار داده و مورد تایید افراد زیادی قرار گرفته است. حال اینفلوئنسر مارکتینگ به روش تبلیغاتی گفته می‌شود که در آن یک اینفلوئنسر، محصول برندی را تبلیغ می‌کند. این نوع بازاریابی بسیار نو پا است اما در همین مدت زمان کوتاه، توجه افراد بسیار زیادی را جلب کرده.
البته زمان زیادی است که برندها از افراد معروف مانند بازیگران، ورزشکاران، خواننده‌ها و… در تبلیغات بنری یا تلویزیونی خود استفاده می‌کنند، اما نکته‌ای که باعث محبوبیت بیشتر اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی شده است، تاثیرگذاری شدید آن در شبکه‌های مجازی است. افرادی که اینفلوئنسرها را دنبال می‌کنند، تا میزان زیادی به آن‌ها اعتماد دارند. یکی از دلایل اصلی موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده از بازاریابی دهان به دهان است، همین عامل باعث می‌شود که مخاطب‌ها، اعتماد بیشتری به محتوای ارائه شده داشته باشند.

مزایای استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

کاری که اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد، جلوگیری از خستگی مخاطب‌ها از تبلیغات تکراری است. آن‌ها با روش‌های مخصوص خود به صورت غیر مستقیم مشتریان را ترغیب به خرید محصولات برندها می‌کنند. بیایید نگاهی به مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ بیندازیم تا در صورت انتخاب کردن این روش بازاریابی، اطلاعات کاملی درباره‌ی آن داشته باشید.

افزایش آگاهی از برند

از مهم‌ترین مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ می‌توان به افزایش آگاهی از برند اشاره کرد. تا به امروز هر کدام از برندها، در صورت طراحی دقیق کمپین تبلیغاتی اینفلوئنسر مارکتینگ‌، نتیجه‌ی بسیار خوبی گرفته است زیرا اینفلوئنسرها به خوبی داستان‌سرایی را بلدند و با تعریف کردن داستان برند شما برای فالوورهایشان، آن‌ها را ترغیب به دنبال کردن کسب و کار اینترنتی شما می‌کنند. به طور کلی صحبت کردن به صورت گستره در شبکه‌های اجتماعی به شناخته‌تر شدن برندتان کمک می‌کند. این همان دلیلی است که به صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌شود در شبکه‌های مجازی پرطرفدار، حضور داشته باشند و فقط به اینستاگرام اکتفا نکنند.

جذب مخاطب هدف باکیفیت

تمام روش‌های بازاریابی به شما سرنخ جدید می‌دهند اما اکثر برندها معتقدند که اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطب‌های بهتر و باکیفیت‌تری برایشان می‌آورد. مخاطب‌ها عموما نسبت به برندی که بلاگر مورد علاقه‌شان معرفی می‌کند، احساس بهتری دارند.
دلیل دیگری که اینفلوئنسر مارکتینگ به شما مخاطب باکیفیت می‌دهند این است که افرادی که بلاگرها را دنبال می‌کنند، بخش قابل توجهی از لایف استایل و نظرهای آن شخص را قبول دارند. این موضوع ممکن است در تبلیغاتی که به کسب و کارهای مشابه خود می‌دهید آن چنان صدق نکند زیرا افراد بسیاری فقط بخاطر یک محصول مشخص، کسب و کارها را دنبال می‌کنند نه بخاطر تمام محصولاتی که آن کسب و کار ارائه می‌دهد. بنابراین هر چقدر مخاطب‌های هدف شما با یک کسب و کار اینترنتی دیگر مشابه باشد، احتمال آنکه مخاطبی جذب فروشگاه شما نشود زیاد است.

محتوای متفاوت و خلاقانه

زمانی که یک اینفلوئنسر برای شما تبلیغات انجام بدهد یعنی آن محتوا از جایی خارج از استودیو شما تولید شده است و ظاهری جدید به کسب و کار اینترنتی شما می‌دهد. همیشه محتوای متنی و تصویریِ اینفلوئنسر مارکتینگ را به خود آن شخص واگذار کنید، آن‌ها از محتوای مورد تایید مخاطب‌هایشان بهتر از هر فرد دیگری اطلاع دارند و می‌توانند به شکلی حرفه‌ای با مخاطب‌های خود در ارتباط باشند.

مراحل آماده کردن صفحه اینستاگرام برای تبلیغات

مراحل آماده کردن صفحه اینستاگرام برای تبلیغات

برای آنکه نظر مخاطبین را جلب کنید فقط ۱۵۰ کاراکتر فرصت دارید. بنابراین در ابتدا بیوی پیج خود را متناسب با کسب و کارتان بهینه کنید. اسم پیج اینستاگرام‌تان باید مطابق با اسم برند شما باشد. حتما اسم را هم به صورت فارسی هم انگلیسی بنویسید که مخاطب‌ها به هر شکلی اسم برندتان را جستجو کردند، به محتوای شما دسترسی داشته باشند.
سپس راه‌های ارتباطی را در بیوی پیج اینستاگرامی خود قرار دهید یا اگر هایلایتی برای روش‌های برقراری ارتباط ساخته‌اید در بیوی پیج به مشاهده‌ کردن آن، اشاره کنید.
در همان ابتدا می‌توانید از یک CTA یا فراخوان عمل استفاده کنید و مخاطب‌هایتان را ترغیب به انجام دادن یک کار مشخص کنید. به عنوان مثال می‌توانید بنویسید برای ثبت سفارش از طریق دایرکت با شما در ارتباط باشند.
این CTA می‌تواند هدایت کاربران به سمت سایت فروشگاهی شما باشد، با این کار می‌توانید ترافیک بیشتری برای سایت خود بیاورید. طراحی سایت فروشگاهی به کسب و کار اینترنتی شما ظاهری حرفه‌ای می‌دهد و اعتماد مخاطب‌های بیشتری را به خود جلب می‌کنید.
پیشنهاد ما به شما این است که عکس پروفایل کسب و کارتان را به عکس لوگوی برند خود تغییر دهید. مخاطب‌ها باید با یک نگاه متوجه‌ی محتوای پیج کاری شما شوند.
در مرحله‌ی آخر به یاد داشته باشید هیچ مشتری‌ای تمایل ندارد وارد فروشگاهی شود که اکثر ویترین‌هایش خالی است، بنابراین تلاش داشته باشید پیش از اینفلوئنسر مارکتینگ‌، محصولات‌تان را تنوع ببخشید و آن‌ها را موجود داشته باشید.
پیش از کمپین تبلیغاتی به هیچ عنوان خرید فالوور فیک را انتخاب نکنید زیرا اگر تعداد فالوورهایتان با تعداد لایک پست‌هایتان تطابق نداشته باشد، مخاطب‌ها سریعا متوجه می‌شوند و صفحه‌ی شما را برای همیشه ترک خواهند کرد. علاوه بر آن، خرید فالوور فیک باعث شادوبن شدن صفحه اینستاگرام شما نیز می‌شود.

چطور بهترین اینفلوئنسر را برای تبلیغات اینستاگرام پیدا کنیم؟

چطور بهترین اینفلوئنسر را برای تبلیغات اینستاگرام پیدا کنیم؟

زمانی که به دنبال پیدا کردن بهترین اینفلوئنسر هستید، باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

  1. اینفلوئنسری را پیدا کنید که مخاطب هدف شما را در میان فالوورهای خود داشته باشد. این کار را می‌توانید از طریق جستجوی هشتگ‌های مرتبط کسب و کارتان انجام دهید.
  2. نرخ تعامل اینفلوئنسرها را از میزان لایک و کامنت‌هایشان می‌توانید بسنجید. برای شناخت، کامنت پست‌ها را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا به مخاطب‌ها به محتوایی که منتشر می‌شود، علاقه نشان می‌دهند یا خیر. 
  3. اینفلوئنسر مارکتینگ با تولید محتوا درآمیخته شده است،‌ شما برای انتشار پست و استوری، به بلاگرها آزادی عمل کامل می‌دهید. بنابراین کیفیت محتوایی که در پیج‌شان منتشر می‌شود بسیار با اهمیت است. عکس‌ها و ویدیوها باید باکیفیت باشند و در وهله‌ی اول توجه شما را به عنوان فردی که برای تبلیغات مراجعه می‌کنید را جلب کند.
  4. حتما از قبل بررسی کنید که ارزش‌های شما با اینفلوئنسری که انتخاب می‌کنید یکی باشد. امکان دارد یک سری تاریخ‌ها برای شما معنی خاصی داشته باشند اما بلاگر مورد نظرتان در آن زمان به دلایل شخصی فعالیتی نداشته باشد. در صورت مرتبط بودن ارزش‌ها قطعا ارتباط بهتری با آن شخص خواهید گرفت و مخاطب‌های مرتبط‌تری دریافت خواهید کرد. از طریق دنبال کردن اینفلوئنسرها در مدت زمان کوتاه، متوجه‌ی ارزش‌هایشان خواهید شد.
  5. هر چه اینفلوئنسر مورد نظر شما، اعتبار بیشتری داشته باشد قطعا دنبال کنندگان وفادارتری خواهد داشت. آن‌ها زمانی را برای جذب این مخاطب‌ها صرف کرده‌اند و در حوزه خود متخصص شده‌اند. با نگاه کردن به پست‌هایی که در آن‌ها داستان‌سرایی انجام داده‌اند می‌توانید به اعتبارشان پی ببرید.

چطور به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهیم؟

چطور به اینفلوئنسرها تبلیغ بدهیم؟

حالا که با استفاده از نکات گفته شده، اینفلوئنسر مورد تایید خود را پیدا کردید، زمان آن رسیده که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. 

همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی

همکاری با آژانس‌های تبلیغاتی

یکی از روش‌های رایج در ارتباط بودن با اینفلوئنسرها، همکاری با آژانس‌هایی است که با اینفلوئنسرهای محبوب همکاری می‌کنند. در این روش شما به صورت مستقیم به اینفلوئنسرها در ارتباط نیستید و صرفا زمان و مبلغ مورد نظر را با آژانس هماهنگ می‌کنید، باقی مراحل را آن‌ها برایتان انجام می‌دهند.
 آژانس‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند از قابلیتِ همکاری در فروش با اینفلوئنسرها استفاده کنید. در این روش، اینفلوئنسر مورد نظر در موفقیت کمپین شما شریک شده و در صورتی که عملکرد موفقی نداشته باشید، مزیت آگاهی از برندی که در مخاطبین اتفاق افتاده برای شما باقی می‌ماند.

همکاری مستقیم با اینفلوئنسرها

همکاری مستقیم با اینفلوئنسرها

اما ممکن است به هر دلیلی ترجیح دهید خودتان با اینفلوئنسرها در ارتباط باشید، در چنین شرایطی ابتدا پیج آن شخص را دنبال کنید و از طریق لایک و کامنت سعی کنید با آن شخص ارتباط بگیرید، سپس از طریق یکی از راه‌ها ارتباطی مثل ایمیل، دایرکت یا واتس‌اپ به بلاگر پیام بدهید.
اولین پیامی که به آن‌ها می‌دهید بسیار اهمیت دارد زیرا بیشترین اثر را می‌گذارد. در ابتدا خودتان را معرفی کرده و شروع به توضیح دادن درباره کسب و کار اینترنتی خود کنید. بهتر است در ابتدای پیام درباره‌ی درخواست خود صحبت نکنید. فقط تلاش کنید که با آن شخص ارتباط برقرار کنید.
در نهایت از بلاگری که مشخص کرده‌اید سوال بپرسید که تمایل به همکاری با شما و کسب و کارتان را دارد یا خیر و با یک CTA از آن شخص درخواست کنید که در صورت تمایل به شما پیام دهد.
پس از آنکه اینفلوئنسر پیام شما را پاسخ داد می‌توانید جذبش کنید. برای ترغیب اینفلوئنسر، ارزش پیشنهادی‌تان را ارائه دهید. به آن‌ها بگویید که قبول کردن این تبلیغات چه نفعی برای آن‌ها دارد.
اگر درخواست خود را به صورت شفاف بیان نکنید ممکن است محصول را از شما دریافت کنند و تبلیغاتی انجام ندهند پس به صورت مستقیم به اینفلوئنسرعا بگویید که به دنبال چه چیزی هستید.
در قدم آخر پیام پیگیری بفرستید. ارسال پیام پیگیری در اینفلوئنسر مارکتینگ تمام کاری است که باید انجام دهید. اگر پیام را کمی دیر پاسخ دادند ناامید نشوید و منتظر بمانید. این ارتباط را پس از به پایان رسیدن تبلیغات نیز نگه دارید زیرا این افراد همیشه در راستای رشد کسب و کارتان به شما کمک خواهند کرد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله نگاهی به فوت و فن اینفلوئنسر مارکتینگ انداختیم. زمانی که قصد بازاریابی اینفلوئنسری را دارید بهتر است زیرساخت کسب و کار شما آماده باشد. یکی از مسائلی که به جذب مشتری جدید کمک می‌کند، فروشگاه ساز است. 
با سازیتو می‌توانید سایت فروشگاهی خودتان را در کمتر از ۱۰ روز راه‌اندازی کنید و یک کمپین تبلیغاتی موفق را پیش ببرید. با سازیتو نگران خرید دامنه، سئو سایت فروشگاهی، بسته‌بندی، آماده‌سازی و ارسال محصولات‌تان نباشید و تمرکزتان را روی فروش محصولات‌تان بگذارید.