زمان مطالعه ۱۲ دقیقه

آموزش کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات

آموزش کامل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات

اگر به دنبال فروش بیش‌تر محصولات زینتی، مثل طلا و جواهرات هستید، طراحی سایت طلافروشی آنلاین در کنار شعب فیزیکی فعال، به روند افزایش فروش شما کمک می‌کند. در این مقاله، به بررسی نحوه خرید و فروش آنلاین طلا و طراحی سایت طلافروشی می‌پردازیم.

 


طلا و جواهرات از دسته محصولاتی است که همیشه در میان اقشار مختلف جامعه محبوب بوده است، حتی اگر به عنوان کالای زینتی مورد استفاده قرار نگیرد، اکثر افراد به چشم سرمایه، به طلا و جواهرات نگاه می‌کنند و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. حتی با وجود نوسانی بودن قیمت طلا در دوره‌های مختلف، این کالای زینتی هرگز ارزش خود را از دست نداده است و این خود عامل محبوبیت و جذابیت جواهرات است.

خرید طلا و جواهرات به شیوه‌های سنتی همچنان محبوبیت خود را از دست نداده است، اما اگر صاحب یکی از شعب و گالری‌های فروش طلا و جواهرات هستید، ‌‌‌طراحی سایت فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر‌ با نام برند خود، قدمی جدید در توسعه کسب و کار شما می‌تواند باشد که در ادامه به بررسی مزایای ساخت فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات خواهیم پرداخت.

 

چرا باید فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات داشته باشیم؟

 

ساخت فروشگاه اینترنتی طلا و جواهرات

شیوه‌های سنتی فروش طلا و جواهرات صرفاً محدود به گالری‌ها و مغازه‌های فیزیکی در سطح شهر می‌شود. هر چقدر هم که در حوزه فروش طلا و جواهرات نام آشنا باشید، بازهم دسترسی به شعبه طلا فروشی شما از اقصی نقاط کشور تقریبا کاری غیرممکن است و این باعث می‌شود، گروه وسیعی از مشتریان را صرفا به دلیل مسافت و دوری از دست دهید. همچنین راه‌اندازی یک شعبه‌ جدید در شهر‌های متنوع از همه لحاظ هزینه‌بر و گران برای شما خواهد بود. با راه‌انداری فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر، کسب و کار شما از هرگونه محدودیت جغرافیایی به دور است و به راحتی می‌توانید به گروه‌های مختلف مشتریان دسترسی داشته باشید و سود بیشتری از فروش طلا و جواهرات بدست آورید.

همچین با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر، کسب و کار شما امنیت بیشتری نیز دارد و دیگر نیازی به سرویس‌های امنیتی برای حفاظت از کالا‌های زینتی خود نخواهید داشت. با همه‌ی مزیت‌های ذکر شده، یکی از بهترین مزیت‌هایی که با طراحی سایت طلافروشی شامل خود شما و کسب و کار اینترنتی‌تان می‌شود؛ عدم نیاز به حضور مستمر است. با طراحی سایت طلافروشی، همه جا و در هر ساعتی فروشگاه شما باز است بدون اینکه شما حضور داشته باشید.

امروزه نه تنها طلا فروشی‌ها بلکه همه‌ی کسب و کارها رو به دیجیتالی شدن پیش می‌روند و افراد بیش‌تر از پیش به صورت اینترنتی خرید می‌کنند. عدم حضور در دنیای تجارت الکترونیکی، شاید اکنون از میزان فروش و سود شما نکاهد اما در آینده نه چندان دور تاثیر بالقوه‌ای در میزان فروش شما خواهد گذاشت. پس اگر به دنبال شروع کسب و کار آنلاین خود هستید، بهترین فرصت، همین امروز است تا اقدام به طراحی سایت طلافروشی کنید.

نحوه‌ی خرید و فروش آنلاین طلا و جواهر

فروش آنلاین طلا و جواهرات

با توجه به زینتی بودن این نوع از کالا، روش‌های محدودی برای ‌فروش اینترنتی طلا و جواهرات‌ وجود دارد. برای فروش اینترنتی طلا و جواهر، دو راه پیش روی شما است؛ 

  • روش اول طراحی سایت طلافروشی و جواهرات است.
  • روش بعدی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی است.

با توجه به اعتباری که سایت‌های فروشگاهی نسبت به آنلاین شاپ‌های اینستاگرامی دارند. پیشنهاد ما به افرادی که قصد راه‌اندازی کسب و کار آنلاین دارند، طراحی سایت طلافروشی در کنار پیج اینستاگرامی است. با ساخت فروشگاه اینترنتی می‌توانید نماد نشان الکترونیک خود را دریافت کنید و مشتریان بسیاری را جذب فروشگاه اینترنتی خود کنید. اینستاگرام در کنار رایگان بودن آن، که بزرگ‌‌ترین مزیت هم محسوب می‌شود؛ معایبی را هم شامل می‌شود. با توجه به گران‌بها بودن جواهرات، اعتماد سازی در کانال‌های فروشی مثل شبکه‌های اجتماعی کمی دشوار است.

نحوه راه‌اندازی سایت فروشگاهی طلا و جواهرات

طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهرات

با توجه به روش‌های متعددی که برای طراحی سایت طلافروشی و جواهرات وجود دارد، شما می‌توانید یکی را با توجه به نیاز‌ها انتخاب کنید. روش‌های مختلف با هزینه‌‌های متفاوتی وجود دارد که ما در مقاله هزینه‌های راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی‌‌ به بررسی کامل آن پرداختیم‌‌. 

یکی از بهترین راه‌ها برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی استفاده از پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز است که سازیتو با ارائه بهترین خدمات در این زمینه، در کوتاه‌ترین زمان و به راحتی شما را صاحب یک کسب و کار اینترنتی می‌کند. به سادگی هرچه تمام و بدون اینکه دانش طراحی داشته باشید، فروشگاه اینترنتی خود را با بهترین تجربه کاربری و با تم‌های جذاب و کاربردی طراحی کنید.
با برند خود شروع به فروش طلا و جواهرات کنید. از همان ابتدا دامنه خود را متصل یا تهیه کنید و با نام برند خود، محصولات و محتوای متناسب را در فروشگاه قرار دهید. اگر در انتخاب پلتفرم مناسب هنوز شک دارند مقاله ۲۵‌ دلیل برای اینکه سازیتو را انتخاب کنید‌ را مطالعه کنید.

با انتخاب پلتفرم سازیتو، در کنار ویژگی‌های متنوع و متفاوتی که به شما ارائه داده می‌شود، سایت منحصر به فرد با ‌نرخ تبدیل‌ بالا داشته باشید. اگر هنوز اقدام به طراحی سایت طلافروشی خود نکرده‌اید، از طریق دکمه زیر اقدام به ساخت فروشگاه کنید و به طور رایگان تا ۱۴ روز تمام امکانات ‌حرفه‌ای‌ فروشگاه خود را تست و آزمایش کنید.

ساخت فروشگاه آنلاین
همین حالا به صورت رایگان فروشگاه آنلاین بسازید!

چه نکاتی را باید در طراحی سایت فروشگاهی طلا و جواهرات رعایت کنیم

ساخت سایت فروشگاهی طلا و جواهرات

بعد از طراحی سایت طلافروشی و جواهرات خود نوبت به تکمیل و بازاریابی محصولات می‌رسد که به وسیله امکاناتی که در اختیار دارید، فروشگاه اینترنتی خود را به همه معرفی کنید و سود قابل توجهی را از فروش اینترنتی طلا و جواهرات بدست آورید.

تحقیق در بازار

همان‌طور که بیلبورد دیجیتال قیمت لحظه‌ای طلا و اجناس زینتی را در شعبه فیزیکی طلا فروشی خود نصب کرده‌اید؛ اگر یک کسب و کار اینترنتی فعال طلا و جواهرات دارید، باید از آمار به‌روز قیمت‌ها و افت و خیز بازار طلا با خبر باشید و از قیمت‌های به‌روز و لحظه‌ای در سایت فروشگاهی خود استفاده کنید. به‌روز بودن قیمت‌ها، مشتریان زیادی را به سمت طلافروشی آنلاین شما سوق می‌دهد و در صورت قدیمی‌ بودن اطلاعات، اعتماد مشتریان نسبت به کسب و کار شما از بین می‌رود.

فاکتور رسمی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های شروع کسب و کار اینترنتی در حوزه طلا و جواهرات و طراحی سایت طلافروشی، چاپ فاکتور رسمی با مهر رسمی تایید شده‌‌ای است که به هنگام خرید طلا باید به همراه محصول برای مشتری ارسال کنید. با قابلیت چاپ فاکتور در سازیتو این کار برای شما آسان شده و فقط شما نیاز دارید پس از چاپ فاکتور، مهر رسمی خود را بر روی آن بزنید.

محصول

به دلیل زینتی بودن محصولی که کسب و کار شما ارائه می‌دهد، صرفا اضافه کردن محصولات در سایت فروشگاهی کفایت نمی‌کند. در این بخش به بررسی تمام نکاتی که در اضافه کردن محصول باید رعایت کنید، می‌پردازیم. پس از انتخاب نوع محصولی که در فروش آن تبحر دارید، وقت آن است که محصول خود را اضافه کنید.

اصالت محصول

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در این حوزه از کسب و کار و در طراحی سایت طلافروشی با آن رو به رو هستید، اثبات اصالت محصول است. برای اینکه اعتماد مشتریان خود را بدست آورید، ضمانت کردن محصولات‌تان است. تضمین اصالت محصول به کسب و کار اینترنتی شما کمک می‌کند تا مشتریان راحت‌تر به کسب و کار شما اعتماد کنند. دریافت نشان اعتماد الکترونیکی در کنار ضمانت چند روزه محصول، باعث جلب اعتماد و رضایت مشتریان می‌شود.

اضافه کردن تصاویر

یکی از نکات طراحی سایت طلافروشی، اضافه کردن تصاویر است. با اضافه کردن تصاویر با کیفیت از محصول، در زوایای مختلف، به مشتریان کمک می‌کنید تا تمام جزئیات و ظرافت محصول شما را مشاهده کنند و ساده‌تر تصمیم بگیرند. بی‌کیفیت بودن تصاویر و محدود بودن تصاویر باعث عدم اعتماد مشتریان می‌شود.

توضیحات محصول

نوشتن توضیحات محصول، از نکات مهم طراحی سایت طلافروشی است. سعی کنید مواردی را در توضیحات محصول یادآور باشید که بیان‌کننده تمام نکات و ویژگی‌های محصول شماست تا مشتریان با مطالعه این قسمت، هیچ گونه سوال و ابهامی در ذهن بازدیدکنند‌گان ایجاد نشود.

عیار محصول

پس از طراحی سایت طلافروشی، یکی از جزئیات ضروری که باید در توضیحات محصول یادداشت کنید و از اهمیت بسیاری برای مشتریان برخوردار است، میزان عیار طلا و جواهراتی است که به فروش می‌رسانید.

وزن

از دیگر موارد و جزئیات ضروری که بدون ذکر آن، امکان خرید محصول وجود ندارد، وزن طلا است. اگر به شیوه‌های سنتی فروش طلا و جواهرات در طلافروشی‌ها نگاه کنید، وزن طلا را با ترازو‌های مخصوص محاسبه می‌کردند. با راه‌اندازی طلافروشی آنلاین، وزن اقلام خود را از پیش اندازه بگیرید و در قسمت جزئیات محصول آن را یادداشت کنید.

اجرت

ساخت طلا و جواهرات همیشه کاری پر زحمت بوده است، به همین دلیل موقع خرید طلا و جواهرات، اجرتی به جهت ساخت آن محصول به قیمت اصلی طلا افزوده می‌شود. بهتر است پس از طراحی سایت طلافروشی، میزان اجرت افزوده شده را در توضیحات محصول ذکر کنید تا مشتریان از مقدار اجرت پرداختی خود با خبر باشند.

سایز

یکی از ویژگی‌هایی که حتما پس از طراحی سایت طلافروشی، باید در تنوع محصولات خود قرار دهید، سایز اقلام زینتی با توجه به نوع آن است. با توجه به اینکه امکان مشاهده محصول و تست آن وجود ندارد، تمام اطلاعات مرتبط با ابعاد و قطر سایز محصولات را ذکر کنید. حتی اگر محصولات شما از تنوع بالایی برخوردار باشد، می‌توانید محصولات خود را با بی‌نهایت تنوع اضافه کنید.

روش‌های پرداخت

از دیگر نکات مهم و قابل توجه در طراحی سایت طلافروشی، روش‌های پرداخت است. پس از وارد کردن محصولات، باید روشی مطمئن برای پرداخت محصولات در نظر بگیرید که مشتریان به سادگی‌ بتوانند محصولات شما را خریداری کنند. روش‌های مطمئن متعددی وجود دارد که می‌توانید درگاه اختصاصی خود را متصل کنید.

محتوا

محتوای کامل و بدون نقص دلیل اصلی فروش اینترنتی طلا و جواهرات شما می‌تواند باشد. با تدوین استراتژی بازاریابی محتوا، نه تنها مشتریان خود را حفظ می‌کنید، بلکه با بهینه کردن محتوای خود، مشتریان بیشتری را جذب فروشگاه اینترنتی خود کرده‌اید. شما در فروشگاه‌ساز سازیتو با استفاده از کامپوننت‌های مختلف، امکان یادداشت محتوای مورد نظر خود در هر یک از صفحه‌ها را خواهید داشت. همچنین با قابلیت وبلاگ‌نویسی، محتوای متناسب با کسب و کار خود را تولید و منتشر کنید.

سئو

سئو یا بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، سایت فروشگاهی طلا و جواهرت شما در موتور‌های جستجو به نمایش در می‌آورد. سئو خودکار برای فروشگاه‌های اینترنتی در سازیتو در نظر گرفته شده است، اما اگر قصد ایجاد تغییر در بهینه‌سازی محتوا یا سئو فنی خود داشتید، صفحه‌ای به این جهت برای شما در نظر گرفته شده است که به طور دستی می‌توانید تغییرات مد نظر خود را اعمال کنید. همچنین برای تدوین استراتژی‌های سئو، از بررسی کلمات کلیدی رقبای خود شروع کنید و لیستی از کلمات مورد هدف خود تهیه کنید.
 

روش‌های ارتباطی

مهم‌ترین قسمت قبل و پس از فرایند فروش محصول، پشتیبانی محصولات است. رضایت مشتری باعث می‌شود تا برند شما در میان آن‌ها محبوب شود و این خود دلیلی برای معرفی فروشگاه اینترنتی شما توسط مشتریان به دیگر افراد است. با بهره‌گیری از ‌ریفرال مارکتینگ‌ سود فروش و طلا و جواهرات خود را بیش از پیش افزایش دهید.
با توجه به روش‌های متعددی که برای ارتباط با مشتری وجود دارد، شما می‌توانید شماره تماس، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل خود را در فروشگاه قرار دهید یا چت آنلاین برای فروشگاه اینترنتی خود در نظر بگیرید و از این طریق با مشتریان در ارتباط باشید.


با ‌در نظر گرفتن چت آنلاین‌ ممکن است تعداد سوالات تکراری که در روز از شما پرسیده می‌شود به طور غیر منتظره‌ای افزایش پیدا کند، به همین جهت با طراحی صفحه سوالات متداول به کمک کامپوننت سوالات پرتکرار می‌توانید این مشکل را حل کنید.

نمونه سایت‌های فروشگاهی طلا و جواهر

فروشگاه اینترنتی جواهری AT

فروشگاه اینترنتی طلا و جواهر ای تی

نتیجه‌گیری

 سود فروش اینترنتی طلا و جواهرات برای هیچ کس پوشیده نیست، با ‌راه‌اندازی طلافروشی آنلاین‌ به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشید و بیشتر از پیش محصولات خود را به فروش برسانید. ‌طراحی سایت فروشگاهی‌ دیگر فرایند سخت و پیچیده‌ای نیست و با سازیتو تنها در چند دقیقه، کسب و کار سنتی خود را دیجیتال کنید. اگر در ‌طراحی سایت طلافروشی و جواهرات‌ خود دچار مشکل شدید، صفحه آموزش و تیم پشتیبانی سازیتو در اختیار شماست.