زمان مطالعه ۱۶ دقیقه

چگونه با ساخت فروشگاه اینترنتی، در کسب و کار خود موفق باشیم؟

چگونه با ساخت فروشگاه اینترنتی، در کسب و کار خود موفق باشیم؟

امروز بهترین زمان برای شروع یک تجارت آنلاین است. با ساخت فروشگاه اینترنتی و با کمک فروشگاه ‌ساز‌های متنوع در کمترین زمان به بیشترین سود در کسب و کار خود برسید. اما، چگونه ایجاد فروشگاه اینترنتی در رسیدن به این هدف، کمک خواهد کرد؟


ساخت سایت فروشگاهی با فروشگاه‌ساز‌ها فروشگاه‌ساز مناسب برای راه‌اندازی سایت فروشگاهی بهترین هزینه ساخت سایت فروشگاهی انتخاب دامنه‌ی منحصر به فرد انتخاب قالب برای طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی سایت فروشگاهی اضافه‌کردن محصولات تعیین روش‌های ارسال تست پایانی

تقریبا، هر عمل بازاریابی اکنون به شیوه‌های آنلاین در حال انجام است و شیوه‌های سنتی کمتر استفاده می‌شود و پیشرفت تکنولوژی نیز به این فرایند تکامل بیش از پیش دامن زده است. صرفه‌جویی در وقت، آسان تر شدن راه‌های کسب درآمد، نتیجه دلخواه، سریع و هزاران دلیل قانع‌کننده دیگر، همگی باعث شده‌اند که افراد برای کسب درآمد و آغاز کسب و کار نوپای خود به ساخت فروشگاه اینترنتی از طریق روش‌های سنتی یا فروشگاه ساز روی بیاورند. با افزایش تعداد فروشگاه‌های آنلاین، افراد به سمت خرید‌های آنلاین سوق داد شده‌اند. اگرچه شیوه‌های سنتی خرید، هنوز محبوبیت خود را در میان افراد حفظ کرده است اما؛ برای نیمی از افراد، صرفه‌جویی در زمان و دسترسی به نظرات و تجربه‌های کاربران قبلی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

ایجاد یک فروشگاه اینترنتی در میان هزاران فروشگاه آنلاین دیگر که ممکن است، محصول مشابه شما را ارائه ‌دهند، می‌تواند کمی ناامیدکننده یا گیج‌کننده باشد. اما، با اطلاع از نحوه راه‌اندازی یک فروشگاه انلاین، به تمامی سوالات مبهم ذهن خود، پاسخی مناسب داده‌اید. برای ایجاد فروشگاه اینترنتی در بستر وب چندین راه وجود دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین راه‌ها در این زمینه، تسلط به دانش برنامه نویسی و استفاده از فضای مدیریتی ورد‌پرس است که بستر مربوطه را برای شما فراهم می‌کند. اما، اگر به زمان اهمیت می‌دهید، هرچقدرهم این روش کاربردی باشد، روش مناسبی برای دستیابی به هدف‌های کوتاه مدت شما نیست. از دیگر راه‌های ایجاد فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه‌ ساز‌های متنوعی است که خدمات متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند. در این روش، هرکسی که رایانه و یا گوشی هوشمند دارد می تواند ظرف چند دقیقه و بدون کسب مهارت خاصی، کار خود را شروع کند.

راه‌های ساخت فروشگاه اینترنتی:

  • استفاده از فروشگاه ‌ساز

  • استفاده از ورد‌پرس و ووکامرس

ساخت فروشگاه توسط فروشگاه‌ ساز

چگونه به کمک فروشگاه‌ ساز‌ها، یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنیم؟

۱.فروشگاه ‌ساز مناسب با نیاز‌های خود را پیدا کنید.

۲.بهترین برنامه بازاریابی و قیمت را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

۳. برای فروشگاه آنلاین خود، دامنه منحصر بفرد انتخاب کنید.

۴. پوسته تجاری مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۵. پوسته انتخابی خود را شخصی سازی کنید.

۶. محصولات خودتان را به فروشگاه اضافه کنید.

۷. روش‌های پرداختی را تنظیم کنید.

۸. روش ارسال محصول و تنظیمات مربوط به حمل و نقل را تنظیم و مشخص کنید.

۹. فروشگاه آنلاین خود را تست کنید و در نهایت آن را به طور رسمی منتشر کنید.

۱.فروشگاه‌ ساز مناسب با نیاز‌های خود را پیدا کنید.

فروشگاه‌ ساز، یک نرم افزارآنلاین است که به شما این امکان را می‌دهد تا فروشگاه اینترنتی خود را بدون نیاز به مهارت های پیشرفته و سطح بالای تکنولوژِی و دانش کدنویسی، بسازید. تمام آنچه که شما نیاز دارید، اتصال به اینترنت و یک ایده عالی تجاری است! به هنگام راه اندازی فروشگاه آنلاین، اولین قدم، انتخاب فروشگاه ‌ساز مناسب است. بزرگترین اشتباهی که اکثر کاربران مرتکب می‌شوند ، انتخاب نکردن بستر مناسب برای فروشگاه آنلاین خود است. استفاده از فروشگاه‌ ساز‌ها بسیار آسان است. بررسی‌های اخیر نشان داده است که علی رغم شک و تردیدهای اولیه از طرف کاربران، ۸۳٪ از افراد قادر به استفاده از یک فروشگاه ساز هستند. تعداد بالایی فروشگاه ‌ساز وجود دارد که هر کدام با ویژگی‌های تقریبا مشابه‌ای ارائه می‌شوند. اما برخی قابل اعتماد هستند و برخی دیگر نیستند. بعضی از فروشگاه‌ ساز‌ها تعرفه های بالایی دارند و دیگر فروشگاه ‌‌سازها نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند از تعرفه‌های مناسبی برخوردارند. تناقض و تفاوت‌های برجسته‌ای میان برند‌های مختلف دیده می‌شود.

کدام فروشگاه ‌ساز را باید برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود انتخاب کنید؟

انتخاب یک فروشگاه ‌ساز ممکن است کار سختی به نظر برسد اما؛ انتخاب شما به اندازه و هدف فروشگاه اینترنتی شما محدود می‌شود. پس از تحقیق کامل درباره‌ی هر فروشگاه ‌ساز اینترنتی، نیاز‌های خود را لیست کنید و درنظر بگیرید که کدامین فروشگاه‌ ساز نزدیک به خواسته‌ها و تمایلات شما است و کدام یک، خدمات مورد نظر شما را پشتیبانی می‌کند.

  • سازیتو

برنامه: رایگان، حرفه ای و پیشرفته

طراحی: قالب‌های ساده‌ی تجاری

ویژگی: قابلیت اتصال به ابزار‌های گوگل، دریافت اینماد،……

کارمزد: نسخه رایگان ۴ درصد تا سقف ۳۰ هزار تومان، در نسخه‌ی حرفه‌ای بدون کارمزد

۲. بهترین برنامه بازاریابی وتعرفه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

هنگامی که چند فروشگاه‌ ساز را بررسی کردید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید در طرح مورد نظرتان ثبت نام کنید تا بتوانید ساختار مناسب و مد نظر خود را دریافت کنید. سطوح مختلف برنامه ها با ویژگی های مختلف در فروشگاه ‌ساز‌ها ارائه داده می‌شود که شما می‌توانبد یا توجه به نیاز خود نسخه خود را انتخاب کنید.

چه تعداد محصول می‌توان در فروشگاه‌های ساخته شده توسط فروشگاه ‌سازها بارگذاری کرد؟

فروشگاه ‌ساز‌ها عموماً، بارگذاری تعداد محصول را نسبت به تعرفه انتخابی شما ارائه می‌دهند. اما، فروشگاه‌ ساز‌ سازیتو، در بارگذاری تعداد محصولات محدودیتی ایجاد نمی‌کنند و حجم ترافیک بالا را پذیرا هستند و پشتیبانی می‌کنند.

چقدر میخواهید بابت ساخت فروشگاه اینترنتی هزینه پرداخت کنید؟

شما برای راه اندازی فروشگاه آنلاین ، به یک برنامه تجارت الکترونیکی نیاز دارید. اگر هنوز در انتخاب فروشگاه ‌ساز مورد نظر خود شک دارید با واحد پشتیبانی هر یک از آن‌ها صحبت کرده و تصمیم خود را بگیرید.

چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟

به یاد داشته باشید فروشگاه‌ ساز‌های مختلف، نیاز‌های مختلف دارند. نسبت به تعرفه‌ای که برای شما در نظر گرفته‌اند، خدمات ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که اولین گام مشخص کردن حد و اندازه کسب و کارتان است. پس با مشخص شدن این معیار، نیازمندی‌های خود را با ویژگی‌های فروشگاه ‌ساز تطبیق دهید.

آیا ایجاد فروشگاه اینترنتی رایگان است؟

پاسخ این سوال بسیار بدیهی است.بله! شما با ایجاد فروشگاه، می‌توانید بی‌نهایت محصول، بدون هیچ محدودیت زمانی و به‌طور رایگان بارگذاری کنید.

آیا فروشگاه‌ ساز‌ها بروزرسانی انجام می‌دهند؟

فروشگاه‌ ساز‌ها همگام با پیشرفت تکنولوژی، پیشرفت می‌کنند و نسبت به نیاز‍‌های مشتریان خود ویژگی‌های جدیدی را ارائه می‌دهند. همچنین، گاهی اوقات یک قدم فراتر از خواسته‌های مشتریان خود برداشته و نیاز در میان افرادی که با آن‌ها در تعامل هستند، ایجاد می‌کنند.

۳.نام دامنه منحصر بفرد، برای فروشگاه تهیه کنید.

نام دامنه یک بیت در url است که نام فروشگاه شما را تعیین می‌کند. یک نام دامنه خوب، کلیدراه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق است. نام دامنه مناسب، سبب ایجاد اعتماد میان شما و مخاطبان می‌شود و کمک می‌کند تا به برند خود ثبات ببخشید. بیایید در نظر بگیریم سازیتو برای شماست؛ در قسمت ذیل url سازیتو با نام دامنه برجسته شده مشخص شده است:

https://sazito.com

این نام دامنه اولیه شماست. این همان نامی است که بازدیدکنندگان آن را در جستوجوی گوگل یا در قسمت ادرس مرورگر مشاهده می‌کنند. نام دامنه خود را مثل نام فروشگاه‌های معتبری که در زندگی واقعی و در سطوح خیابان‌ها مشاهده می‌کنید، انتخاب کنید. شما می‌توانید در فروشگاه ساز‌ها در صورت نداشتن دامنه قبلی، دامنه خود ۱ ساله و ۵ ساله را تهیه کنید. اگر قصد تهیه دامنه از دیگر سایت‌ها را دارید، سایت‌هایی از قبیل نیک میتواند، گذینه مناسبی باشد.

در حال حاضر دامنه‌ای از قبل دارید؟

اگر در حال حاضر دامنه‌ای از قبل دارید، نگران نباشید. شما می‌توانید، دامنه خود را به فضای میزبانی جدید خود متصل کنید.

در هنگام انتخاب نام دامنه چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

  • نام ایده‌ال خود را انتخاب کنید.(از دیگر برندها کپی نکنید،منحصربفر و به‌یاد ماندنی باشید و در صورت امکان کلمات کلیدی به کار ببرید.)
  • قیل از انتخاب نام دامنه، چک کنید، نام دامنه شما در دسترس باشد.
  • نام خود را قبل از اینکه خریداری شود، خریداری کنید.
  • یک تقویم در نظر بگیرید تا زمان انقضای دامنه را به شما یادآوری کند.

چطور دامنه خریداری کنیم؟

تهیه دامنه، ساده‌تر از هر فرایند دیگری است که شما در طول ساخت یک فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهید. برای تهیه دامنه، به قسمت اتصال دامنه در پنل کاربری خود در سازیتو رفته و فرایند تهیه را تکمیل می‌کنید.

۴.قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با انتخاب قالب‌های آماده که قابلیت شخصی سازی دارند شما می‌توانید بدون نیاز به داشتن دانش طراحی، ظاهری زیبا برای طراحی سایت فروشگاهی خود ایجاد کنید. انتخاب قالب در سازیتو بسیار ساده است. کافیست به ویرایش پوسته رفته و قالب مورد نظرتان را انتخاب کنید.

۵. قالب خود را بسته به نیاز‌های خود شخصی سازی کنید.

از لحظه‌ای که قالب فروشگاه اینترنتی خود را فعال کردید، قالب شما آماده برای شخصی سازی است. شخصی سازی فرایند بسیار ساده‌ای است که شما تنها با درگ و دراپ کردن، تغییرات را در طراحی سایت فروشگاهی خود اعمال می‌توانید بکنید. به کمک فروشگاه ‌ساز کامپوننت‌های مختلف را در صفحات مختلف فروشگاه‌تان قرار دهید، جابه جا کنید و یا حذف کنید. همچنین شما با فروشگاه‌ ساز سازیتو قابلیت اضافه کردن شبکه‌های اجتماعی به فروشگاه خود را نیز دارید.

۶.محصولات خود را اضافه کنید.

هم اکنون شما یک فروشگاه اینترنتی که از یک قالب مینیمال تجاری ساپورت می‌کند، ساخته‌اید، هم‌اکنون زمان آن رسیده است که محصولات خود را اضافه کنید. یکی از مزایای استفاده از فروشگاه‌ سازاین است که شما کنترل وسیع‌تر و راحت‌تری بر صفحه محصولات خود دارید.

شما می‌توانید محصولات فیزیکی، دیجیتالی (فایلی) و خدماتی به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید. موارد اصلی‌ای که شما نیاز به اضافه کردن آن‌ها دارید، عبارت است از:

  • نام محصول
  • قیمت دسته‌بندی
  • وزن ( اگر محصول شما فیزیکی است.)
  • فایل ( اگر محصول دیجیتال ارائه می‌دهید.)

همچنین شما می‌توانید، جزئیات بیشتری را به توضیحات محصول خود اضافه کنید:

  • ایجاد تعداد محصول
  • ایجاد تعداد محصول با سایز‌ها و ویژگی‌های متنوع (همان محصول در رنگ‌ها و سایز‌های متنوع) سه مورد کلیدی در بارگذاری محصول:
  • اضافه کردن توضیحات محصول
  • اضافه کردن تصاویر محصول
  • اضافه کردن محصول در دسته‌بندی مربوطه

چطور برای محصول خود توضیحات کاربردی بنویسیم؟

متن شما باید متقاعد‌کننده باشد تا مشتری مجاب به خرید محصول شما شود. سه مورد کلیدی که در نوشتن توضیحات محصول باید جلوگیری کنیم؟

  • هرگز از اصطلاحات قومی و محلی استفاده نکنید.
  • کلیشه ممنوع!
  • حتی‌الامکان از جملات بلند دوری کنید.

سئو یا بهینه‌سازی موتور جستوجوی گوگل، از مهم‌ترین مواردی است که در نوشتن توضیحات محصول باید در نظر گرفت. این همان موردی است که دسترسی به فروشگاه شما را برای مشتریانتان ساده تر از قبل می‌کند و رتبه شما را مشخص می‌کند هرچه رتبه بالاتری داشته باشید ترافیک بالا‌تری دارید.

در نتیجه، هرچه بازدید بالاتری داشته باشید و نرخ کلیک‌تان بالا‌تر باشد، فروش بیشتری نیز خواهید داشت. پس در هنگام نوشتن توضیحات محصول از کلمات کلیدی که مربوط به محصولات شماست، استفاده کنید.

چگونه بهترین تصاویر را برای محصول خود بارگذاری کنیم؟

همانطور که توضیحات محصول، اطلاعات محصولات شما را بازتاب می‌دهد؛ تصتویر بارگذاری شده نیز باید تصویر واضحی از محصولات شما را به نمایش بگذارد.

در این قسمت چند نکته برای یادگیری بارگذاری تصاویر مناسب در فروشگاه‌ انلاین ذکر خواهیم کرد که در نهایت منجر به فروش بالا می‌شود:

  • از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. هرگز از تصاویری با وضوح پایین و تار یا خیلی کوچک استفاده نکنید.
  • توجه داشته باشید که تمام تصاویر بارگذاری شده‌ی شما یک اندازه باشند. برای یکسان سازی ابعاد تصاویر خود از ابزار‌هایی مانند، فوتوشاپ استفاده کنید.
  • خودتان از محصولات، عکسبرداری کنید. اگر از تجهیزات عکس برداری حرفه ای برخوردار نیستید، از گوشی هوشمند با کیفیت خود استفاده کنید.
  • از تمام زوایا، عکس بیاندازید. اطمینان حاصل کنید که مشتریان می‌توانند، از همه جهات مختلف محصولات شما را ببینند.
  • از تصاویر متنوع محصولات خود استفاده کنید. مطمئن شوید که مشتریان محصولات شما را ر طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سایز‌ها مشاهده می‌کنند.
  • از قابلیت بزرگنمایی تصاویر استفاده کنید و به مشتریان خود این امکان را بدهید تا محصولات شما رابا جزئیات بیشتری مشاهده کنند.( این ویژگی می‌تواند در انتخاب درست فروشگاه‌ ساز مناسب، کمک کند )
  • و در آخر مهم‌ترین بخش تعلف می‌گیرد به این پرسش که آیا تصاویر شما برای موتورهای جستوجو بهینه شده است؟ شما می‌توانید تصاویر خود را به کمک سایت‌هایی که تصاویر را فشرده می‌سازند، به‌راحتی بهینه سازید. با این کار، حجم تصاویر شما بدون اینکه بر روی کیفیت تصویر، تاثیر بسزایی داشته باشد، کاهش می‌یابد و سرعت فروشگاه اینترنتی شما را افزایش می‌دهد. افزودن تصویر راهی بسیار کاربردی برای نمایش محصول است. اما، هرچه تصاویر فروشگاه آنلاین شما بیشتر باشد، زمان بارگیری فروشگاه نیز بیشتر خواهد شد. پس، بهینه سازی تصاویر از اهمیت بالایی برخوردار است. تعادل‌سازی میان کیفیت تصویر و سرعت فروشگاه بسیار حائز اهمیت است.

چگونه محصول به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنیم؟

مهم‌ترین بخش یک فروشگاه محصولات آن است. با ورود به پنل کاربری خود، در بخش تنظیمات محصول می‌توانید با کلیک بر اضافه کردن محصول جدید، در سه حوزه فیزیکی، فایلی وخدمات، محصولات خود را اضافه کنید.

چگونه برای محصولات در فروشگاه آنلاین خود، دسته‌بندی در نظر بگیریم؟

دسته‌بندی محصولات مناطق مختلفی از فروشگاه شماست که محصولات متنوعی را در می‌گیرد. این ویژگی باعث می‌شود مشتریان با سهولت هرچه تمام‌تر، محصولاتی را که در فروشگاه شما به دنبال آن هستند، بیایند. برای مثال، دسته‌بندی اکسسوری، پوشاک زنانه، پوشاک مردانه و صدها دسته‌بندی متفاوتی که می‌توانید برای هر یک از محصولات خود مشخص کنید.

ساده‌ترین راه برای ایجاد ایده‌های متفاوت دسته‌بندی در فروشگاه ‌آنلاین خود ین است که از خود سوال کنید:

هدف از قرار دادن دسته‌بندی‌های متفاوت در فروشگاه اینترنتی چیست؟

بهترین حالت در تعداد دسته‌بندی‌ها ۵ یا ۶ دسته بیشتر نیست. با ایجاد دسته‌بندی‌های فراوان، مشتریان خود را با فرصت‌های انتخابی فراوان گیج نکنید. برایساخت صفحات دسته‌بندی‌های متفاوت برای محصولات خود، بهتر است؛ نکات ذیل را در نظر بگیرید:

  • محصولاتی که بیشترین شباهت از نظر ویژگی‌های ظاهری دارند را در یک دسته‎‌بندی قرار دهید.
  • برای محصولات ویژه خود یک دسته‌بندی ویژه در نظر بگیرید.

۷. روش‌های پرداختی را تنظیم کنید.

در این مرحله روش پذداختی خود را باید مشخص کنید. مهم‌ترین یا سخت‌‌ترین قسمت هر فرایند خریدی، تبدیل فرد جستوجوکننده به خریدار بالقوه است. خوشبختانه، فروشگاه‌ ساز‌ها، این فرایند را برای شما آسان ساخته‌اند. به‌طوری که آن‌ها با بهینه‌سازی این فرایند مناسب‌ترین درگاه‌ها و گذینه‌های پرداخت را به شما ارائه می‌دهند.

فروشگاه‌ ساز سازیتو امکان اتصال مستقیم به چندین درگاه‌های پرداختی مختلف مثل، درگاه پرداختی سازیتو، درگاه شخصی پرداختی ملت، پارسیان، سداد، زرین‌پال، پی پینگ را به شما می‌دهد. همچنین امکان کارت به کارت و پرداخت در محل، درصورت عدم استفاده از درگاه به شما نیز داده می‌شود.

چه درگاهی را باید انتخاب کنیم؟

میزان فروش خود را بررسی کنید و طبق آن درگاه مناسب خود را متصل کنید. همچنین محبوبیت درگاهی که انتخاب می‌کنید را در نظر بگیرید و بررسی کنید که مشتریان به کدام درگاه اعتماد و شناخت بیشتری دارند.

کدام یک از درگاه‌های پرداختی از محبوبیت بیشتری برخوردار است؟

  • درگاه پرداختی سازیتو (در همه‌ی تعرفه‌ها قابل دسترس است)
  • درگاه پرداختی پارسیان
  • درگاه پرداختی پرداختی پی پینگ و زرین پال

آیا فروشگاه‌ها از امنیت بالایی برخوردار هستند؟

امنیت، بزرگترین نگرانی افرادی است که خرید اینترنتی انجام می‌دهند. اما، با ایمن‌سازی فروشگاه اینترنتی خود این نگرانی را برای همیشه از بین خواهید برد. فرایند ایمن‌سازی در فروشگاه‌ ساز‌ها ساده‌تر از هر عمل دیگری است. فروشگاه ‌ساز‌ها با گواهینامه‌ی SSL این دغدغه را برای شما حل می‌کنند.

SSL مخفف Secure Socket Layer است. این امر سبب می‌شود تا داده‌های کاربران شما را رمزگذاری کند و در نهایت تجربه خرید آنلاین آن‌ها را ایمن می‌سازد.

اکثر فروشگاه ‌ساز‌ها دربردارنده این ویژگی هستند. برای مثال، با ساخت فروشگاه اینترنتی در سازیتو و تکمیل مراحل ذکر شده در بالا، با اتصال دامنه اختصاصی‌تان SSL نیز فعال خواهد شد و هیچ هزینه‌ای مجزایی برای فعال‌سازی SSL خود نخواهید د اشت.

روش‌های پرداختی با سازندگان فروشگاه اینترنتی به چه نحوی است؟

با تعریف تعرفه‌های پرداختی در نسخه‌های متفاوت، پاسخ به این سوال بسیار ساده و بدون ابهام است.برای مثال، با تکمیل یک خرید در فروشگاه اینترنتی ساخته شده توسط فروشگاه‌ ساز سازیتو و درخواست پرداختی از طرف شما چندین حالت مطرح می‌شود:

  • نسخه رایگان ( درگاه سازیتو ) : با کسر ۴ درصد تا سقف ۳۰ هزار تومان روی هر فروش ، مبلغ به حساب شما واریز خواهد شد. به مثال زیر توجه کنید: یک خرید ۱۰۰ هزار تومانی از فروشگاه آنلاین شما شده است، کارمزد ۴ درصد یعنی ۴۰۰۰ هزار تومان از شما کسر می‌شود. هم‌اکنون یک خرید ۱ میلیون تومانی از شما شده است؛ نهایت کارمزدی که از شما کسر خواهد شد ۳۰ هزار تومان می‌باشد و دیگر ۴ درصد مبلغ کل محاسبه نمی‌شود.
  • نسخه حرفه‌ای ( درگاه سازیتو ) : با کسب درامد و درخواست پرداخت مبلغ، هیچ کارمزدی از شما کسر نخواهد شد.
  • نسخه حرفه‌ای (درگاه شخصی): با کسب درامد، مبلغ مستقیما به حساب شخصی شما واریز خواهد گردید.

۸. روش ارسال محصول و تنظیمات مربوط به حمل و نقل را تنظیم و مشخص کنید.

محصولات و گزینه‌های پرداخت را برای خرید مشتریان اضافه کرده‌اید. مورد بعدی اطمینان از این است که می توانید آن محصولات را ارسال کنید. برای کار کردن با فروشگاه اینترنتی، نیازمند درک کامل از راه‌های ارسالی مختلف هستید. فروشگاه‌ ساز‌ها راه‌های مختلف ارسالی را مشخص کرده‌اند که بسته به نیاز شما در نظر گرفته شده است. در قسمت زیر راه‌های پرداختی سازیتو ذکر شده است که شما می‌توانید با ورود به پنل خود، تنظیمات ارسال، روش مورد نظر خود را فعال کنید:

  • پست
  • پیک
  • الوپیک
  • حضوری

۹.فروشگاه آنلاین خود را تست کنید و در نهایت آن را به طور رسمی منتشر کنید.

اکنون شما دامنه خود را تهیه یا متصل کرده‌اید، قالب مورد نظرتان را انتخاب و شخصی سازی کرده و لوگو مناسب خود را انتخاب کرده‌اید. محصولات به فروشگاه اینترنتی شما اضافه شده، روش‌های پرداخت و ارسال را نیز مشخص کرده‌اید. تمام فرایند تکمیل شده‌است؛ تنها یک مرحله باقی مانده است. تست و ازمایش فروشگاه آنلاین خود!

با انجام هر تغییری می‌توانید پیش نمایش فروشگاه اینترنتی خود را ببینید. فروشگاه ‌سازها این امکان را به شما می‌دهند. بهترین روش برای جلب رضایت مشتری و جلوگیری از تجربیات منفی، امتحان کردن تمام بخش‌های فروشگاهتان است.

با بررسی و امتحان تمام بخش‌های فروشگاه، نوبت به بررسی مجدد تنظیمات و تنظیم برخی از موارد موجود در پنل تنظیمات است. با انجام این کار تمام مراحل تکمیل شده‌است تبریک! شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی شده‌اید.

همانطور که در قسمت بالا ذکر شده‌است، استفاده از فروشگاه ‌ساز برای ساخت فروشگاه اینترنتی، گزینه‌ای سریع و آسان به‌شمار می‌رود. زیرا، شما نیازی به دانش فنی نخواهید داشت و در زمان نیز صرفه‌جویی کرده‌اید. همچنین، هاست و امنیت شما بر عهده فروشگاه‌ ساز است و نیاز به انجام کاری نیست. شروع کار با وردپرس بیشتر طول می کشد ، زیرا قبل از اینکه بتوانید با ساخت واقعی فروشگاه ‌انلاین خود وارد عرصه کسب و کار دیجیتالی شوید، باید هاست پیدا کنید ، نرم افزار و پلاگین نصب کنید و این سیستم عامل را یاد بگیرید. در قسمت دوم این مقاله به‌زودی به نحوه استفاده از وردپرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خواهیم پرداخت.